Kitty Hawk AS-365 N2 Dauphin del 1

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Kitty Hawk AS-365 N2 Dauphin del 1

Inlägg av Nicklas Karlén »

Påbörjade denna helikopter i våras och tänkte att detta blir ett trevligt snabbygge då jag tidigare bygga deras UH-1D och UH-1N som är riktigt trevliga modeller men jag kan nu säga att denna modell har inget gemensamt med Kitty Hawks UH-1 modeller.
Jag har bestämt mig för att döpa om Kitty Hawk till Kitty Crap fortsättningsvis. Det största problemet är att Kitty Crap gjort alla motorluckor så att man ska kunna ha dessa öppna för att visa upp motorerna vilket gör att när man ska ha dom stängda så blir det problem med att få dessa att passa. Motorkåpan består av sju delar, på varje sida :cry: . Samma med dörrarna då man tänkt sig att man kan bygga en mängd olika versioner men det blir problem med instruktionerna som är något bristfälliga. Passform på de olika glasdelarna är inte så kul men det positiva är att Eduard förskurna maskeringar passade väldigt bra. Jag hade en förhoppning att kunna bygga en US Cost Guard HH-65 men det blir en utmaning även om man får med dekaler till en sådan maskin. Inredningen är inte i närheten av en HH-65 men det finns en ombyggnads sats för den som är sugen.

Nåja, det blev lite byggt på vårkanten, sedan blev det semester och det betyder lite mer kroppsarbete med röjsåg och liknade.

//Nicklas

IMG_3635 (002).JPG
IMG_3635 (002).JPG (143.05 KiB) Visad 946 gånger
IMG_3692 (002).JPG
IMG_3692 (002).JPG (121.87 KiB) Visad 946 gånger
Bilagor
IMG_3690 (002).JPG
IMG_3690 (002).JPG (140.84 KiB) Visad 946 gånger
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten