Bonjour Messeieurs Pawnees " färdigt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Bonjour Messeieurs Pawnees " färdigt

Inlägg av Lennart 12 »

In progress//Lennart
Bild
Senast redigerad av Lennart 12 den 15 maj 2022, 17:20, redigerad totalt 1 gånger.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees "

Inlägg av Urban Gardini »

Lennart 12 skrev: 10 maj 2022, 17:40 In progress//Lennart
Bild
Pasquinel reborn...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees "

Inlägg av Lennart 12 »

Han är en av flera inspirations källor :)
//Lennart
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees "

Inlägg av Lurifax »

Det här ser jag fram emot. :)
holst

CU@C4
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees "

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Holst :)

Har börjat så smått med basplattan, och lagt förta lagret lack. Får torka ett par dagar innan nästa .
//Lennart
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees "

Inlägg av Lennart 12 »

Några indianer, mer buskage, packning i kanot, och annat små tjafs så löser det sig nog :) //Lennart
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees "

Inlägg av Lennart 12 »

Så var det färdigt. Knådade till en Hjort av lite lera. Hjorten skall bli mörkare och matt, då leran slutat svettas" Och Gubens röda mössa skall få en ny omgång färg. Skall snygga till ramen och måla den brun senare.
//Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees " färdigt

Inlägg av Lurifax »

Det blev ju toppenfint. Precis så bra som jag förväntade mig. Återigen ett extra plus för vattnet som känns både kallt och djupt. Får mig att tänka på serien "Mountain men" som jag följde till och från för några år sedan.

Det enda jag kan tänka mig att kommentera lite negativt är indianen (eller den amerikanska urinnevånaren) som tittar uppåt. Jag hade hellre sett att han tittat ner på pälsjägaren. Men då hade du förmodligen fått såga och krångla med figuren och då kör man ofta fast. Men det är en mindre invändning. Det funkar så här också.

Grattis till ännu ett fint och stämningsfullt diorama.
holst

CU@C4
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees " färdigt

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket för vänliga kommentarer Holst"
Den serien har jag missat hel, tyvärr.
Jag håller helt med dig om figuren, men så tänkte jag att han kanske lyfter lite på skallen och ropar till mannen i kanoten.
Den andra Indianen blev lite för kraftig tycker jag i kropps formen, mycket sällan dessa individer var storväxta och svulstiga.
Fick även en aning för mycket värme då jag fönade vattnet, så det krympte upp mot ramen i bakre kanten, men det kan jag leva med.
Ville få tag på fler av Masterbox Pawnee figurer , men fanns inga att köpa just nu. Har du fått hem de du väntade på ?


//Lennart
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bonjour Messeieurs Pawnees " färdigt

Inlägg av magnusf »

Han i skogen måste ju vara baserad på Roger Pontare :) ! Han tar sista tonen och hälsar hjortjägaren välkommen!

Snyggt Lennart!

Magnus
Skriv svar