Puma Schutzenpanzer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Puma Schutzenpanzer

Inlägg av John Lindbom »

Puma Schutzenpanzer från Rye Field Models med pe från Voyager. För den som är intresserad finns mer at läsa på https://armorama.com/news/puma-schutzenpanzer
Referens cd från https://www.mns-militaerfotografie.de/shop/index.php
Med pe och referens sökning tog nog bygget minst dubbelt så lång tid som om det byggts direkt ur lådan.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Puma Schutzenpanzer

Inlägg av SvenYoung »

Riktigt snyggt, och bra jobbat med all ets John! Gillar det här fordonet skarpt.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Puma Schutzenpanzer

Inlägg av John Lindbom »

Hej och tack!
Jobbigast är att försöka lyfta modellen utan att komma åt någon del av SLAT-pansaret som lätt trillar av.

Mvh: John
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Puma Schutzenpanzer

Inlägg av magnusf »

Inser att den är ömtålig, vilket jäkla plåtbockande! Limmar du med superlim eller har du något annat bra trick? Jag har aldrig blivit vän med fotoets, det värsta tycker jag är att få det tillräckligt starkt för att man ens ska kunna hantera det under bygget! De där "grindarna" skulle drivit mig till vansinne.

Snyggt bygge som vanligt!

Hälsningar

Magnus
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Puma Schutzenpanzer

Inlägg av Knajd »

Jag är väldigt imponerad av er som sätter dit burskydden på stridsfordonsmodellerna. Jag förstår att det tar tid men det blir snyggt. Fint bygge!

Om jag skulle tillägga något så hade jag gärna sett att du lagt på en enkel, tunn wash för att förtydliga alla fina detaljer som finns.
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Puma Schutzenpanzer

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Jo, det är superlim jag använder och ja, det kan nästan driva till vansinne när det kletar fast sig på fingrarna och när man drar loss så ramlar allt i bitar så måste det klistras ihop igen.

GRRRR!!!!
Skriv svar