Sav m/43 i 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sav m/43 i 1/72

Inlägg av Björn B »

Bild
Nej det blir inte två Sav. Det kommer nog bli tre. Har äntligen fått till formerna som jag vill ha dom och provbyggde en som kommer senare bli en efterkrigsvagn tillsammans med en Pbv 301. 36 st Sav m/43 besälldes och dessa skulle ha en 10,5 cm kanon men den var inte färdig så dom första 18 fick en 7,5 cm kanon och ombeväpnades senare. Hittade en Pak40 från Fujimi som kommer byggas om till detta.

Bild
Bygget på UM som bas är nu tillbaks till läget där jag kan detaljera den och den på Attack som bas har fått början till en 7,5 cm kanon. "Bulan" kommer från ett mg-montage fran en Esci Jagdtigervrak men kommer nog bytas ut mot en från en Esci Panther då den är lite större
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sav m/43 i 1/72

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag skrev tidigare: "Att använda fronten av resindelen kändes helt plötsligt som en bra idé men nu är jag inte lika säker."
Nu är jag säker. Det var ingen bra idé. Efter att den vilat i tre månader tog jag fram den igen. Jag som tyckte det såg bra ut då får inte godkänt nu. En paus från svåra byggen kan nog vara bra för att få lite perspektiv på den. När jag nu tittade på den såg jag att fronten var lite sned och inte parallell med bakre väggen. Bort med överbyggnaden och på med en annan som också visade sig vara sned. Konstigt at ca. 0,2 mm kan synas så väl.
Nåja. Eftersom det var helt i plastic card gick det lätt att slita upp fogen men inte lika lätt att få ihop det rätt.
Dom nya skärmarna är bredare än dom gamla så nu är överbyggnaden för smal så jag får lägga på ett lager plastic card på sidorna.
Skriv svar