Tamiya Lotus 25

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tamiya Lotus 25

Inlägg av magnusf »

Björn! Fattar inte vad som driver dig men god underhållning för oss andra är det i alla fall :) ! Jag klarar inte av den sortens motgångar, det värsta jag vet är att göra om och laga saker jag haft sönder under byggets gång!

Hälsningar

Magnus
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya Lotus 25

Inlägg av Björn B »

Jag begriper inte själv varför jag håller på, men jag får ju i alla fall använda min senaste leksak: https://www.amazon.se/gp/product/B09LCZ ... UTF8&psc=1
Att den går mellan 5000-15000 rpm känns inte rätt. Mer som 500-1500 rpm men då jag jobbar i plast passar det mig utmärkt. Funderar dock på att skaffa en vanlig nätadapter istället för USB-kabeln. Den är lite för kort och samtidig tjock och otymplig att jobba med.

Lennart. Förgasarna på bilden är av en annan typ men jag tror att dom är i samma storlek så bilden är nog bra ändå.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya Lotus 25

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag fick lite tips och gjorde en mock-up för att testa storleken. Jag vet inte, den kanske är för hög i förhållande till bredden? . Det är tur är att de inte är särskilt synliga med karossen på plats.
Plasten jag använde är tjockare än vad jag planerar att använda när jag bygger förgasarna senare. Funderar på att använda Cameon för att skära ut delarna sen
Skriv svar