Skyraider måldragare 1/72 Sword

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Dan Kut
Inlägg: 156
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av Dan Kut »

Jag var på Arlandasamlingen idag och fotade Skyraidern. Tanken var att jag skulle lägga up det på ngn sajt för att länka. Jag väljer RAW format så blir det nog bra tänkte jag. Kopierade över bilderna till datorn, det ser fint ut när man tittar på dem i filhanterarens ikoner men när man öppnar dem i en 'viewer' så ändras färgen efter ngn millisekund.
Bild

Lite test bilder:
Bild
Jaha... Det verkar som om det är min viewer som visar fel färger...

Bild
..men istället för färg fel så vill fotohosting sajten vrida och spegelvända bilder jag fotograferat på stående led! >.<

Jag vet inte vad som är fel eller hur jag ska rätta till dem. Jag är lite trött efter en lång dag så jag orkar inte med det ikväll. Du får nöja dig med dessa test bilder ikväll. :)

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av daza »

Tack Dan! Jag borde också försöka få ihop mitt schema med Arlandasamlingarnas öppettider någon gång.

/Daniel
Dan Kut
Inlägg: 156
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av Dan Kut »

Jo jag märkte sedan att flygloster.com redan hadde en hel serie INKLUSIVE coclpit som jag inte har ... >.<

Du får nöja dig med den :)

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av daza »

Hög tid för en uppdatering. Det mesta börjar komma på plats och det närmar sig målning. Som väntat krävde inpassningen av vingarna en hel del jobb, men till slut så.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Daniel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av magnusf »

Daniel! Följer denna med stort nöje och väntar spänt på att få se den i hel-gult!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av Anders.Edblad »

Den kommer att bli häftig i den där pippigula färgen.
Fiffig ställning för modellen, mycket bättre än de där ihoplimmade frigolitbitarna jag håller på med.

Anders E
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av daza »

Kan inte bjuda på gult än, men väl Mr Surfacer-grått. Efter några småjusteringar är jag nöjd med ytan så nu ska det på ett lager vit Mr Surfacer 1500 innan det gula ska på.

Bild

Ställningen har varit ett enormt lyft från min tidigare lösning med två färgburkar under vingarna. Såg en byggare på Instagram som använde den och slog till. Finns säkert massa varianter men denna är från https://www.bulldogmodels.co.uk/

/Daniel
Pelle F
Inlägg: 281
Blev medlem: 27 aug 2013, 16:23
Namn: Pelle
Ort: Norrköping

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av Pelle F »

Snyggt! Den där har jag klurat på länge att bygga. Vet någon om det finns en 1/72:a med vikbara vingar? Jag har tänkt mig en rejält upvikt, motorkåpeöppnad och skitig sak nämligen.
/Pelle
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av daza »

Vet inte hur bra de passar med Swords modell, men den här satsen finns:
https://www.modelimex.com/172-folding-w ... -scw-vs002
http://tailspintopics.blogspot.com/2017 ... d.html?m=1

/Daniel
Pelle F
Inlägg: 281
Blev medlem: 27 aug 2013, 16:23
Namn: Pelle
Ort: Norrköping

Re: Skyraider måldragare 1/72 Sword

Inlägg av Pelle F »

Tack för utmärkt tips. Jag ska inte kidnappa tråden mer.
/Pelle
Skriv svar