Finsk Fouga Magister, Kinetic 1/48 - nu även med fransk brorsa!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Finsk Fouga Magister, Kinetic 1/48

Inlägg av daza »

Jättesnyggt bygge Björn! Hur är den vädrad förutom pre-shade och olika nyanser på panelerna?

/Daniel
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Finsk Fouga Magister, Kinetic 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

När jag byggde Kinetics Alpha Jet och Super Étendard häromsistens utlovades ytterligare en Kinetic-fransman. Och här är den: Kinetics låda innehöll nämligen en modell till, och här är den:

Bild

Byggd rakt ut lådan med lådans dekaler. Undantaget var nosen, där jag efter att ha misslyckats att blanda till färg med rätt nyans använde Pilot Replicas dayglowdekaler till deras Tunnan. Efter en hel del trilskandes som löstes med diverse fix och trix satt de på plats.

Bild

Och här är de tillsammans:

Bild

Såg även att jag missade Daniels fråga om vädring. Svaret är att det inte är så mycket mer vädring än just pre-shade och olika nyanser på panelerna. De här var rätt välvårdade i verkligheten - särskilt de finska - så vädringen hölls till ett minimum.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Finsk Fouga Magister, Kinetic 1/48 - nu även med fransk brorsa!

Inlägg av Anders.Edblad »

Supersnyggt! Av en vad jag vet inte helt lättbyggd modell.

Anders E
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Finsk Fouga Magister, Kinetic 1/48 - nu även med fransk brorsa!

Inlägg av MartinN »

Som alltid grymt snyggt byggt, Björn! Och som så ofta en liten aning alltför vädrat enligt min smak.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Finsk Fouga Magister, Kinetic 1/48 - nu även med fransk brorsa!

Inlägg av magnusf »

Superba byggen båda två Björn! Fransk dayglow är alltid lika upplyftande att se!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar