AMK L-29 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

AMK L-29 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tjo hej!
Liiite frånvarande har jag varit, typ ett år!. En stor orsak var hälsan och jag har försökt hitta ett bra sätt att bygga modeller på. Vilket går sådär.
Men jag har fått ordning på ett bygge nyligen. En L-29 :-)

Det var mest att se om jag kunde kontrollera målning fortfarande efter ett år utan modeller. Nja, så där tycker jag :roll:
Sämst på fota också, modellen ser helt bäng ut.
Hur som helst så ser ni resultatet här:

Bild

Bild

Bild

Bild


Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: AMK L-29 1/48

Inlägg av Lennart 12 »

Tycker din modell ser helt fantastisk ut Henrik, härligt blekt av sol och vind. Kul att få se något av din produktion igen. //Lennart
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: AMK L-29 1/48

Inlägg av Lurifax »

Jag håller med Lennart!

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut. Någon skulle kanske invända att den är för hårt vädrad men jag tycker det är helt perfekt. :D
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: AMK L-29 1/48

Inlägg av magnusf »

Välkommen tillbaka Henrik, du har varit saknad :) !

Jag har alltid föredragit efterträdaren L-39 men när jag ser ditt bygge så ska jag kanske tänka om, den där är ju riktigt tuff!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: AMK L-29 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Kul att ha dig tillbaka igen! Och den ser riktigt fin ut, AMK:s L-29 är ju en väldigt trevlig modell och du gör den verkligen rättvisa. Såklart!
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: AMK L-29 1/48

Inlägg av Anders.Edblad »

Henrik, trevligt att du är tillbaka på forumet.
Den där blev väl bra, inte helt lätt att få till den där camo målningen.
Jag har länge ansett mig vara den sämsta fotografen. Fick många bra tips här på forumet och kollade på nätet för att åtgärda det.
När jag fixade rätt belysning och ställde in vitbalansen blev resultatet mycket bättre.

Anders E
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: AMK L-29 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack kamrater!
Innan det gick åt fanders med hälsan så var jag mitt uppe i ett Lancaster 1/32 bygge som jag fick avbryta.
istället för att gå på den direkt nu så övade jag lite med en denna byggsats.
Jag återupptar nog Lancasterbygget lite längre fram här i vår. Fast det blir nog ett annat bygge emellan :-)
Skriv svar