Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Inlägg av daza »

Vi fortsätter uppsamlingsheatet från förra året i Luluabourg, med Tarangus J 29 B i FN-kostym som vit E. Lite detaljering av stolen, men annars direkt ur lådan. Trevlig modell, men bitvis svårt att få saker rakt. Kammot är frihandat och sen Moose Republics dekaler på det.

Bild

Bild

Bild

Bild

/Daniel
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Inlägg av Lennart 12 »

Tycker du gjort en mycket fin Kongo Tunna" jag byggde flera för många år sedan, och känner igen den där du gjort. Flögs av Kapten Kristiansson :)
Snyggt jobbat som sagt. //Lennart
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Inlägg av Mats Averkvist »

Jättesnyggt!
men är det inte något konstigt med nosen på PR:s Tunna?
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Inlägg av daza »

Tack Lennart och Mats!

Mats, det är Tarangus och inte PR du menar antar jag? Kan det vara att bullen framför frontrutan inte är riktigt lika markerad som i verkligheten? Modellen har en ganska mjuk övergång. På Hellers modell är den istället lite för markerad.

/Daniel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Inlägg av magnusf »

Superfin Daniel!

Alltid kul att se en Kongo-Tunna, man var ju inte direkt bortskämd med kamouflerade 29:or rent generellt. Skicklig frihandsmålning!

Hälsningar

Magnus
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Tarangus J 29 1/72 - F22 Kongo

Inlägg av Mats Averkvist »

daza skrev: 25 jan 2022, 21:36 Tack Lennart och Mats!

Mats, det är Tarangus och inte PR du menar antar jag? Kan det vara att bullen framför frontrutan inte är riktigt lika markerad som i verkligheten? Modellen har en ganska mjuk övergång. På Hellers modell är den istället lite för markerad.

/Daniel
Ja, det är klart. Tänkte PR när jag såg Daniels Kongo-Tunna.
Skriv svar