WIP: Minidiorama RAF Mustang III 1:72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: WIP: Minidiorama RAF Mustang III 1:72

Inlägg av Andre B. »

Roligt att se ditt fina lilla projekt. Låt det ta tid. Finns inget bättre än något man kan ha glädje länge utav! :)
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: WIP: Minidiorama RAF Mustang III 1:72

Inlägg av Morgan »

Tack för uppmuntran, André. Jo, jag kommer låta det här ta tid. Energin återkommer lite grann i taget och detta projekt kommer ta form en bit i taget.

Vänligen, Morgan
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: WIP: Minidiorama RAF Mustang III 1:72

Inlägg av Morgan »

Nu har jag åtminstone slutgiltigt bestämt mig för hur flygplanet ska stå på den lilla basplattan, och därmed också var figurerna ska stå när de väl är färdigmålade.

Officeraren ska stå till höger bakom vingen, piloten och WAAF-kvinnan ska stå till vänster bakom vingen och RAF-soldaten på cykel ska befinna sig framför nosen på flygplanet.

Jag har inte haft någon direkt energi den senaste månaden, men jag ska väl nu äntligen sätta igång med målningsarbetet av figurerna är det tänkt.

Flygplanet är en billig Mustang III / P-51B/C från HobbyBoss, en byggsats jag beställde i samband att jag ändå inhandlade två enklare byggsatser åt min dotter, som nu även hon - liksom min son redan har gjort - vill prova på modellbygge. När det "riktiga" flygplanet står på basplattan så förpassad denna till övningsmålning resp. som platshållare i vitrinskåpet.

I slutet av den här månaden är det tänkt att jag ska beställa en "riktig" Mustang III-byggsats från Arma Hobby.

Vänligen, Morgan
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: WIP: Minidiorama RAF Mustang III 1:72

Inlägg av Morgan »

Hittade Arma Hobby 70038 hos den här hobbybutiken.

https://www.glanso.se/product/p-51-b-c- ... t-set-1-72

Någon som har handlat härifrån så att jag vet att det är en hobbybutik att lita på och inte någon bluffbutik?

Vänligen, Morgan
Skriv svar