P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av magnusf »

Vänner! Ursäkta dröjsmålet, ett sportlov och ett deppigt världsläge kom emellan och sabbade uppdateringslusten, har dock tagit mig i kragen ikväll!

Såhär ser det ut efter lite dekaler på den metallrene och till och med en uppsättning hjul på nödlandaren!

Bild
Schackrutorna kring nosen är dekal och funkade över all förväntan, jag ska kanske ta det lite lugnt med min dekalångest trots allt...

Bild

Bild

Bild

Bild

Hälsningar

Magnus
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av Urban Gardini »

Väl värt väntetiden...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av Björn B »

Tror att det där är den snyggaste BMF jag sett på en modell. Kontrasterna brukar vara för stora mellan färgnyanserna men här smälter dom ihop perfekt. Avundsjuk.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av Snussugen »

Mycket vackert!
Live & let dry.
Dan Kut
Inlägg: 158
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av Dan Kut »

Björn B skrev: 13 mar 2022, 01:02 Tror att det där är den snyggaste BMF jag sett på en modell. Kontrasterna brukar vara för stora mellan färgnyanserna men här smälter dom ihop perfekt. Avundsjuk.
M2
Bygger alldeles för sakta..
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av bergwall »

Oj vad tjusigt! Roligt att se!
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av daza »

Instämmer i lovorden av metallfinishen! Går hushållet upp i högsta CBRN-läge när man målar med den där färgen, eller är det överkomligt? Jag kör Vallejo nu, men flödet i sprutan är ibland helt oförutsägbart.

Nu är det bara att peta ihop det sista och förbeställa deras nya Ki-84 :)

/Daniel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av magnusf »

Daniel! Om du inte redan beställt en Ki-84 så hann jag före med flera minuter :D!

Återkommer om resten senare!

Hälsningar Magnus
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av daza »

Inget beställt än men Ki-84:an är ju tuff och jag har redan lyckats inleda ett Stilla havs-sidospår till de vanliga svenskbyggena genom att skaffa hem Armas Wildcat och Flyhawks Dauntless...

/Daniel
Dan Kut
Inlägg: 158
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: P-51 B Mustang 1/72 Arma Hobby

Inlägg av Dan Kut »

För ett par veckor sedan skrev jag och frågade om Arma skulle göra något japansk. Det här var svaret:
"Dear Dan,
thank you for your good words about our models.
We do not want to reveal our future plans, but I can tell you that the Japanese fighters are very interesting and good looking, also some members of our team really love Pacific theater of operations.
Best Regards!
Grzegorz Mazurowski "
magnusf skrev: 18 mar 2022, 12:23 ...
Daniel! Om du inte redan beställt en Ki-84 så hann jag före med flera minuter
...
Febrilt började jag google söka på Arma Ki-84or.. AAHH!! Julen har kommit i Mars! nja första sändningen sker ju i April, men ändå! :)
http://armahobbynews.pl/en/blog/2022/03 ... 84-hayate/

Förövrigt så har de inte skickat de P-51 jag bställde för 2 veckor sedan. Är de alltid så här eller har det med annat (ki84 release/Ukraina) att göra tro?

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
Skriv svar