Färdigt 2021

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Färdigt 2021

Inlägg av Anders.Edblad »

Fem stycken klara + några gubbar.

Chernobyl, ICM 1/35.
Bild



M.A.S. 568. Italeri 1/35.
Bild



Trabant, Revell 1/24.
Bild



TP 84 Hercules, Zwezda 1/72.
Bild



Fw-190 D-9, Tamiya 1/48 med många eftermarknads delar.
Bild


Jag har tre som blev klara 2019 där jag lagt till några figurer och gjort bättre bottenplattor. Jag tar med dom också.
Molch, Trumpeter 1/35. Figurerna kommer från Alpine och Mk35.
Bild



Fokker Dr1, Meng 1/32. Figurerna kommer från Aviattic.
Bild



Aerosan GAZ-98, Trumpeter 1/35. Figurerna kommer från Alpine.
Bild

Anders E
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Färdigt 2021

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket fina byggen . Snyggt med bakgrunden till Tjernobyl. //Lennart
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Färdigt 2021

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack Lennart kul att du gillar dom!
Bakgrunden till Chernobyl följer med i ICMs modell. Dom har flera modeller med ett Chernobyl tema där det följer med snygga bakgrunder. Det enda jag gjort med den är att jag limmade fast den på en styvare skiva.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Färdigt 2021

Inlägg av magnusf »

Vilken blandning Anders, och vilket resultat! De är kanonsnygga allihopa! Torpedbåten i skala 1/35 måste bli en rätt hygglig pjäs storleksmässigt. Har också kollat med fascination på Chernobyl-modellerna, känns inte som om idén att göra modeller på temat kan ha varit helt okontroversiell hos ICM. Till slut så är ju U-båten och Aerosanen gamla favoriter som är värda att ses igen!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Färdigt 2021

Inlägg av Lennart 12 »

Intressant det där med bakgrunden Anders. Nu är ju Tjernobyls historik mycket speciell, men kanske det funkat med bakgrunder till andra modeller?
Din figur i skyddsdräkt är makalöst fin tycker jag, även det andra, men man nästan anar hur gummit låter då han rör sig : Super snygg //Lennart
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Färdigt 2021

Inlägg av Snussugen »

Fantastiska resultat! Gillar särskilt Chernobyltrucken och Focke-Wulfen.

Har den där Zil 131 Chernobyl själv, bygger den med min lillebror som ett litet gruppbygge, typ. Han sitter i Skåne och jag i Åmål. Han ringer upp på Discord när han har tid, så sitter vi och tjötar och bygger ett slag. Med lite tur så kommer slutresultaten likna ditt. Om man kisar lite. ;)
Live & let dry.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Färdigt 2021

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack Magnus trevligt att du gillar modellerna. I år blev det för mig en del annorlunda byggen som tex torpedbåten. Där var jag verkligen utanför min
"comfort zone" det är stimulerande att bygga något annorlunda men den är som du skrev 50cm lång och det var precis att den kom in i sprutboxen.

Lennart, ICMs nya figurer och modeller är väldigt bra. Bakgrunden går säkert att använda till andra modeller i Allt om Hobby nr 3 2021 kan du se hur jag byggde dioramat. Förhoppningsvis var den där gummidräkten så effektiv i verkligheten som den ser ut att vara.

"Snussugen" intressant sätt att bygga modeller på, kul att brorsan kan vara med på distans.

Anders E
Skriv svar