Bokslut 2021

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Bokslut 2021

Inlägg av Lennart 12 »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Och så blev det några knivar, som jag gjort på beställning, samt ett hölster till min uppstoppade Apache. //Lennart
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Re: Bokslut 2021

Inlägg av teeo »

Verkligt fina dioraman !!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Bokslut 2021

Inlägg av Joakim Hultman »

Mäkta imponerande! I synnerhet de stora dioramorna.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bokslut 2021

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Teeo och Joakim / Lennart
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Bokslut 2021

Inlägg av Anders.Edblad »

Många fina dioramor kul med lite annorlunda teman. Det mesta verkar vara egentillverkat.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bokslut 2021

Inlägg av magnusf »

Håller med Anders, det är alltid lite extra kul att se sådant som inte alla bygger hela tiden! Boskapen som går över vadstället (minns ett avsnitt från Macahans som handlade om boskapsdrivning) och rovfåglarna är mina favoriter.

De enskilda figurerna, är det något som ska bli en samling från olika regementen eller är det "bara" på kul eller som framtida delar av dioramor?

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bokslut 2021

Inlägg av Lennart 12 »

Tack för vänliga kommentarer Anders och Magnus, kul att det uppskattas. Jo det mesta blir lite av hemmasnickrat, med vissa modifikationer från annat.
Det enskilda figurerna Magnus , skall mycket riktigt bli en samling , eller serie om man så vill. Tanken var att visa framförallt kavalleriets utveckling från tidig kolonial tid , fram till 1945. Alltså från Hussarer/Dragoner och framåt. I den bok jag använder, US Military Saddles 1812-1945 , finns så utsökta illustrationer på det hela, så iden kom av sig själv. Jag önskar att jag hade Anders E:s förmåga att måla figurer. Har bl.a suttit och tittat på den figur han har i Tjernobyl diot, med skyddsdräkt, och för mig är det helt fantastiskt att få den så riktig i färg och känsla. Men jag avstår medvetet från skuggor och annat, eftersom jag aldrig lyckas få till det. Men som sagt, det blir fler figurer över tid :) //Lennart
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Bokslut 2021

Inlägg av Snussugen »

Gillar dioramorna väldigt mycket, får mig att vilja spela Red Dead Redemption 2 igen!
Live & let dry.
Skriv svar