1/72, mer 109:or i blandad kompott...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72, mer 109:or i blandad kompott...

Inlägg av magnusf »

Johan! Tack! Den här hamnade lite i bakvattnet bland Arma Hobby-Mustangerna men den är på intet sätt bortglömd :) !

Färgen är baserad på receptet ovan, 5:1 RLM79/Dark Earth, minns inte efter två månader om jag hade i något annat i mixen (det är fasen pinsamt) men i så fall var det nog någon eller några droppar rött!

Hälsningar

Magnus
Johan C
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:22
Namn: Johan Carlbom
Ort: Landvetter

Re: 1/72, mer 109:or i blandad kompott...

Inlägg av Johan C »

Tack Magnus! Då ska jag prova det som utgångsläge när jag börjar titta på hur jag ska få till en bra RLM79. Tycker också att MRP:s RLM79 är väl ljus när jag jämför med mina referenser...

/Johan C
Johan Carlbom
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72, mer 109:or i blandad kompott...

Inlägg av magnusf »

Och här är en annan som gått lite på sparlåga sedan i julas...

Bild
Jag var inte sådär supernöjd med den här men efter lite vädring så tycker jag den ser rätt OK ut ändå...

Bild
...och hjulen kommer från min numera ganska plundrade dubbelboxning med 109E från Eduard, Fine Molds originalhjul var inte snygga!

Det ska vädras lite till, den där spinnern är väldigt vit och sidrodret är väldigt rött...

Hälsningar

Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72, mer 109:or i blandad kompott...

Inlägg av magnusf »

Nu är den klar. Och det får väl vara vackert så, den blev inte 100 bra (och nej, det är inte falsk blygsamhet, den tål faktiskt ingen närmare granskning). Det började med att jag fick göra inbrott i cockpit för att få dit huvudpansaret, efter det så satt inte huven riktigt snyggt. Och skarven uppe på motorhuven är inte heller något vidare, och sedan så var Fine Molds originaldekaler inte mycket att ha, tjocka och fula. En hel räcka av små halvtrista missöden hela vägen fram hit! Men skit samma, klar är klar och jag har fler Fine Molds 109:or att ta revansch på. Många fler!

Nästa bygge ska få nitar, speciellt om det blir fler öken-maskiner, det här blev lite väl öde och monokromt. Bortsett från allt annat jag har klagat över då alltså...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Trevlig kväll!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar