Long time, No sea"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Long time, No sea"

Inlägg av Lennart 12 »

Senaste diobygget. Revells Vikinga skepp, med diverse modifieringar :) Ljussättningen blev inte perfekt tyvärr. //Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Long time, No sea"

Inlägg av magnusf »

Med tanke på ditt indianintresse, är det Leif som klivit iland i Vinland och lämnat skeppet? Fantastisk strand med den blöta känslan. Jag är ingen dioramabyggare men vad gäller vädring så har jag upptäckt att damm är skitenkelt och allt som är blött är fullständigt hopplöst. Åtminstone för mig!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Long time, No sea"

Inlägg av Lennart 12 »

Ha ha, ja det finns ju en viss koppling som du mycket riktigt skriver. Men detta var mest avkoppling från VV ett tag :)

Jo jag förstår vad du menar med blött jämfört med damm. Jag har provat olika typer av högblanka lacker tidigare , och det Acryl baserade vattenburna fungerar inte tycker jag. Blir mjölk vita efter tork. Antagligen när man lägger flera lager, vilket jag gör för att få djup intryck. Så jag använder uteslutande Herdins högblanka lack . Luktar starkt , men blir faktiskt väldigt blank och hård efter tork, och går även att blanda med bl.a oljefärger.

Tack Magnus !

//Lennart
Skriv svar