Aeropoxy Rogozarski IK-3 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
YU-DGC
Inlägg: 28
Blev medlem: 17 dec 2018, 21:14
Namn: Igor Travar

Aeropoxy Rogozarski IK-3 1/48

Inlägg av YU-DGC »

Det var länge sedan jag publicerade något nytt. Det betyder inte att jag har inte gjort byggsatser medan att jag var lat att publicera mitt arbete. ;)
Det senaste jag gjorde är Rogozarski IK-3 producerat av Aeropoxy. IK-3 var väldigt snygg och modern flygplan när den var producerad. Ni kan läsa mer om IK-3 här https://en.wikipedia.org/wiki/Rogo%C5%BEarski_IK-3
Byggsatsen är tillverkat från resin och ni kan se vad ni får i lådan här https://aeropoxy.wordpress.com/models/a ... -ik-3-148/
Jag hade inte haft stora problem att bygga denna byggsats. Det krävs lite arbete med på slutet man kan få väldigt fin modell.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Aeropoxy Rogozarski IK-3 1/48

Inlägg av magnusf »

Igor! Välkommen tillbaka! IK-3 ser ut som ett kärleksbarn mellan en Hurricane och en MS-406, kul med något som inte är brittiskt, amerikanskt eller tyskt! Det fanns lite "udda" maskiner som är väldigt fina, IK-3 är absolut en av dem, sedan gillar jag IAR-80 och vår egen svenska J 22 också. Och så finska Myrsky förstås!

Snyggt bygge och väldigt fina färger, tappert jobbat med resinet :) !

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Aeropoxy Rogozarski IK-3 1/48

Inlägg av Lennart 12 »

Vackert bygge och fina färger ! //Lennart
YU-DGC
Inlägg: 28
Blev medlem: 17 dec 2018, 21:14
Namn: Igor Travar

Re: Aeropoxy Rogozarski IK-3 1/48

Inlägg av YU-DGC »

Tack så mycket Magnus och Lennart!
Ja, konstruktörerna av IK-3 studerade flygplansteknik i Frankrike och de blev säkert inspirerade av franska flygplan. IK-3 påminner om MS-406. Båda flygplan hade samma motor men IK-3 presterade bättre än MS-406 (tack vare lite bättre aerodynamik).
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Aeropoxy Rogozarski IK-3 1/48

Inlägg av Anders.Edblad »

Den här har jag missat.
Fint bygge, de Franska studierna av konstruktören syns tydligt.

Anders E
Skriv svar