DR Ruphus Longhorne på turne

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

DR Ruphus Longhorne på turne

Inlägg av Lennart 12 »

Filuren har kommit fram till Be Aware Creek //Lennart
Bild
Bild
Bild
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: DR Ruphus Longhorne på turne

Inlägg av Göran »

Hej

Dina alster som visats upp här under årens lopp, allt ifrån schratchbyggda grävskoper och lokomotiv till fullskalefigurer av indianer håller ju en ypperlig kvalitè :) . Men det som förvånar mig mest är faktiskt kvantiteten och den uppenbara bygglädjen bakom allt. Så om man får ställa en personlig fråga, får du aldrig en riktig dipp som "oss andra" emellanåt?

Mvh
Göran
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: DR Ruphus Longhorne på turne

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket för dina vänliga kommentarer Göran :) Jag hade en svacka då jag tänkte lägga ner allt vad modellbygge hette, under en period. Jag kände att jag byggt det flygplan som varit av intresse, och en massa annat. Anledningen var att jag fick en reumatisk sjukdom. Mestadels i ben, fötter och framförallt i händerna. Fingrarna knöt sig, och blev krokiga, och jag kunde inte hålla i en pensel ens. Min fru sporrade mig att fortsätta och prova med modellbygget trots dessa svårigheter. Hon visste vad det betydde för mig . Efter ca ett ett och ett halvt år, så hade jag kommit igen, och det fungerar nästan som vanligt. Glädjen att skapa något, som alla i dessa kretsar, ur en illusion man har i huvudet driver mig att fortsätta. Och faktiskt så är det nästan roligare att bygga idag, när man har något mer erfarenhet, om man tar sig lite tid. Jag tränar varje gång på att bli bättre som figur målare, men har inte ambitioner att bli som proffsen. Däremot har jag skoj hela tiden, och nya projekt poppar ständigt upp. Just nu har jag påbörjat ett nytt dio jag kallar "The ford"
Tack Göran //Lennart
Skriv svar