Hasegawa Lamborghini Miura P400 SV
Postat: 23 okt 2021, 19:05
Fick gjort den första supersportbilen,1966, med mittmotor för "vanligt" folk.
Matra Djet var före med mittmotor för gatbruk, 1962, men av lite beskedligare karaktär.
En fin sats men tyvärr bara en curbside utan motor annat än det som ev. syns utifrån.
Lackad från primer och upp med Tamiyas sprayfärger.
På en vit primer lade jag TS-22 Light green följt av PearlEx Apple green pearl och Wave vit/gul pearl innan ren klarlack blåstes på. Det blev för en gångs skull precis som min inre bild, grönt med guldblänk.
Inredningen målades med Citadels färger, kläddes med en väggtapet som har mockastruktur och detaljerades med bälten från Leukosilk/etsade spännen. Som pricken över i sitter det också en nyckel i tändningslåset.
En massa etsbitar knåpades ihop till grillarna uppe på huven. 2 X 28 delar sammantaget. Likaså gälarna på dörrarna bakom sidofönstren. Här var det lite knöligt att få till rundningen men det gick vägen med lite försiktigt "Kavlande".
Nåja, här kommer bilder från resans gång fram till färdig bil.
/Niclas
Matra Djet var före med mittmotor för gatbruk, 1962, men av lite beskedligare karaktär.
En fin sats men tyvärr bara en curbside utan motor annat än det som ev. syns utifrån.
Lackad från primer och upp med Tamiyas sprayfärger.
På en vit primer lade jag TS-22 Light green följt av PearlEx Apple green pearl och Wave vit/gul pearl innan ren klarlack blåstes på. Det blev för en gångs skull precis som min inre bild, grönt med guldblänk.
Inredningen målades med Citadels färger, kläddes med en väggtapet som har mockastruktur och detaljerades med bälten från Leukosilk/etsade spännen. Som pricken över i sitter det också en nyckel i tändningslåset.
En massa etsbitar knåpades ihop till grillarna uppe på huven. 2 X 28 delar sammantaget. Likaså gälarna på dörrarna bakom sidofönstren. Här var det lite knöligt att få till rundningen men det gick vägen med lite försiktigt "Kavlande".
Nåja, här kommer bilder från resans gång fram till färdig bil.
/Niclas