Ett Bf109 projekt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ett Bf109 projekt

Inlägg av Björn B »

Bild
Har länge haft ett 109-projekt i tankarna och till detta behövde jag en B och en F-version.
Dom enda jag hittade från samma tillverkare var från Heller.

Bild
Jag hoppades att dom skulle ha ursprung ur samma form så att delarna skulle passa ihop bra men tyvärr var det inte så men jag gav mig på att kapa i dom ändå.

Bild
Jag blev inte helt nöjd med resultatet men när jag köpte en Cameo skärmaskin kände jag att detta var ett lämpligt objekt att testa att skära mallar till.

Bild

Bild

Bild
Så en Bordurisk Messerscmitt Bf109 från Tintinalbumet Kung Ottokars spira blev klar till slut.

Bild

Bild

Bild
Slutresultated ger en del att önska men gav en del erfarenheter men att skära och använda masker till målning.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ett Bf109 projekt

Inlägg av Knajd »

Najs bygge!

Ett bra Tintinalbum.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ett Bf109 projekt

Inlägg av magnusf »

Hellers 109B minns jag som en bra modell, å andra sidan så är det 35 år sedan jag byggde den :) !

Kul att du kommit igång med Cameon, jag är väldigt förtjust i min.

Det finns mycket roligt att bygga ur Tintin-albumen, tycker fortfarande den bästa du gjort är haj-ubåten baserad på en Me-262!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar