Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Frasse
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R

Inlägg av Frasse »

Tackar Magnus.
Min första vacuumbyggsats var en Joystick J1 Phönix för några år sedan. Det är inga omöjligheter men det kräver ju lite mer förarbete. Har köpt på mig några fler Broplan SAAB B-18 byggsatser för framtiden.

Mvh

Göran
Paint it black ! :twisted:
aln63
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R

Inlägg av aln63 »

Vilket fint bygge men oj så mycket jobb. Jag har aldrig vågat mig på en vacuum modell men det vore onekligen en utmaning.
Mvh
Anders
Frasse
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R

Inlägg av Frasse »

Tack Anders. Som sagt inga omöjligheter, och ofta är det de lite udda/ovanligare flygplanstyperna som har gjorts i vacuumform.
Mvh
Göran
Paint it black ! :twisted:
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R

Inlägg av FredrikAlmlöf »

aln63 skrev: 02 apr 2024, 07:29 Vilket fint bygge men oj så mycket jobb. Jag har aldrig vågat mig på en vacuum modell men det vore onekligen en utmaning.
Mvh
Anders
Jag håller med Anders... skulle inte ge mig på det där med vacuumplast. Men snyggt jobbat och kul att se för oss andra.
/F
Frasse
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R

Inlägg av Frasse »

Tack Fredrik.
Några timmars pulande med dekalerna. Dags för mattlack strax.
DSC01608.JPG
DSC01608.JPG (4.17 MiB) Visad 110 gånger
Fick ett positivt besked från Special Hobby angående hjulen. De kunde tänka sig att sälja hjulen separat så nu blir det till att invänta dessa innan jag kan färdigställa bygget.

Göran
Paint it black ! :twisted:
Skriv svar