JA37 Viggen Jetmads 1/32, färdig s.23

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av magnusf »

Otroligt läckert resultat och tack för att vi fått vara med på resan! Kan tänka mig att det inte är helt självklart att bestämma när man är färdig med ett sådant här bygge men den ser faktiskt klar ut tycker jag, förutom det där pitotröret då :) !

Hälsningar

Magnus
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Janne.S »

Lennart 12 skrev: 20 mar 2022, 17:12 Hatten av för en fantastiskt fin Viggen modell Janne. Du får 20 poäng av 10 möjliga . //Lennart
Tack Lennart mycket vänligt :D
Dock får jag minus för att jag limmade säkringshantaget åt fel håll :P


Det som saknas just nu är fenpitotrör och nospitotrör, de små kylluftinsugennför avioniken ovanför utblåset.
Sedan har jag fått nya uppgifter på hur en skarp Skyflash såg ut så den kommer mystiskt ändras till finfotona...och jag har hittatbfinare robotlavetter i 1/32 så de kan också ändras...vi får se.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Janne.S »

magnusf skrev: 20 mar 2022, 17:50 Otroligt läckert resultat och tack för att vi fått vara med på resan! Kan tänka mig att det inte är helt självklart att bestämma när man är färdig med ett sådant här bygge men den ser faktiskt klar ut tycker jag, förutom det där pitotröret då :) !

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus :D
Det är lite smågrejer kvar men jag vill inte ta tag i det just nu, räknade upp dom i svaret till Lennart. Nä just nu är jag lite Viggen-mätt.


Nytt projekt kommer på fredag till er som inte följer mig på Patreon :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Stellan »

Ser fantastisk fin ut. Har alltid gillat Viggen pga dess komplexa former. Fantastisk prestation att ha kommit i mål med besten. Vad tycker du har varit svårast med den? Hur mycket av printningsmönstret finns kvar nu och var i så fall?
Stellan Schroeder Englund
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Janne.S »

Stellan skrev: 20 mar 2022, 18:47 Ser fantastisk fin ut. Har alltid gillat Viggen pga dess komplexa former. Fantastisk prestation att ha kommit i mål med besten. Vad tycker du har varit svårast med den? Hur mycket av printningsmönstret finns kvar nu och var i så fall?
Tack Stellan :D
Svårast var att få vingarna på plats, mycket spacklande och slipande...de två varmluftutblåsen ovanför vingarna gjorde det svårt det hade varit bättre om de var lösa delar.

Printmönstret var svårt att få bort helt, särskilt covkpitdelarna var svåra att putsa, lika så insidan av landningsställsluckorna.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Urban Gardini
Inlägg: 1285
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Urban Gardini »

Vackert som en midsommardröm...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Tobbe »

Riktigt fin 37:a du fått till. Noterade att säkringshandtaget sitter fel, ”Trekanten” ska vara utåt.

/Tobbe
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Janne.S »

Urban Gardini skrev: 20 mar 2022, 21:09 Vackert som en midsommardröm...
Tack Urban din gamla romantiker :P
Tobbe skrev: 20 mar 2022, 22:15 Riktigt fin 37:a du fått till. Noterade att säkringshandtaget sitter fel, ”Trekanten” ska vara utåt.

/Tobbe
Tack Tobbe :D
Jag veeeeeeet, det har påtalats...jag var trött,ok? ;P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Fantastiskt jobb! Och dessutom en extra guldstjärna för din uthållighet, jag som är en lat och otålig byggare hade tröttnat hur många gånger som helst under den här resan. Sex månader, alltså! Otroligt imponerande. Och ett riktigt tjusigt resultat, både finish och inte minst alla härliga detaljer!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JA37 Viggen Jetmads 1/32

Inlägg av Janne.S »

Björn Fransson skrev: 22 mar 2022, 13:49 Fantastiskt jobb! Och dessutom en extra guldstjärna för din uthållighet, jag som är en lat och otålig byggare hade tröttnat hur många gånger som helst under den här resan. Sex månader, alltså! Otroligt imponerande. Och ett riktigt tjusigt resultat, både finish och inte minst alla härliga detaljer!
Tack Björn :D
Jo, man blev lite viggenmätt....nästa projekt är INTE en Viggen iaf :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar