Norsk Leopard 1A5NO - publiserad artikel - s4

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av Björn B »

Håller med. Verkligen fin. Har haft planer på en norsk Leo1 i 1/72 väldigt länge men resultatet blev en Leo2. Får jaga rätt på tidningen när den kommer ut så kanske det blir rätt.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av SvenYoung »

Tack så mycket Björn! En norsk Leo1 i den skalan vore supertrevligt att se, tycker absolut att du skall bygga en. Roligt projekt.

Jag lägger upp en blänkare här när artikeln är publiserad, tack för intresset! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av Plasticbattle »

As always, its a joy to watch your models unfold. Top notch Sven. :shock: :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av magnusf »

Sven! Inte för att jag förväntade mig annat än världsklass men i alla fall: världsklass :) ! Figurerna blev det perfekta avslutet på bygget tycker jag. Leo 1 är en väldigt snygg vagn med det rundade tornet, bra val av förebild :) !

Hälsningar

Magnus
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av SvenYoung »

Plasticbattle skrev: 12 jan 2022, 04:15 As always, its a joy to watch your models unfold. Top notch Sven. :shock: :shock:
Cheers Frank, so pleased you like it. Its been a long project, I'm so glad its done :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av SvenYoung »

magnusf skrev: 12 jan 2022, 08:52 Sven! Inte för att jag förväntade mig annat än världsklass men i alla fall: världsklass :) ! Figurerna blev det perfekta avslutet på bygget tycker jag. Leo 1 är en väldigt snygg vagn med det rundade tornet, bra val av förebild :) !

Hälsningar

Magnus
Stort tack för det Magnus, mycket uppskattat!

Leopard 1 med det gjutna tornet är en vacker förebild, speciellt i spliterkammo :-)
Roligt att du gillade figurerna också, de fick jag kämpa länge med - figurer är inte min starka sida alls.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av Lerxzt »

Hur kunde jag missa denna uppdatering av tråden? Andra har sagt världsklass.. Jag drar till med universumklass för att vara lite, lite mer "superlativig" (är det ett ord?). Otroligt fina detaljer i otroligt utförande som annars kanske skulle missas som gör att modellen får en extremt realistisk känsla. Just att dessa detaljer inte slarvas med gör resultatet "top notch"! Bra jobbat Sven!!!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
commander
Inlägg: 128
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av commander »

Fantastiskt bygge! Mer realism än så går inte att baka in i den skalan. Bygge, målning och vädring i en utstuderat perfekt symbios! 👏🏻👏🏻👏🏻

/Andreas
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Norsk Leopard 1A5NO - klar! Sida 3

Inlägg av SvenYoung »

Hej Micke och Andreas!

Ber så jättemycket om ursökt för sent svar, har haft lite fullt upp med andra delar av livet :-)

Tack så jättemycket båda två för de fina orden, det uppskattas verkligen. Så roligt att ni gillar bygget.

Micke, "superlativig" är ett fint ord, även om det inte finns i akademiska ordboken :lol:
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Norsk Leopard 1A5NO - publiserad artikel - s4

Inlägg av SvenYoung »

Hej igen.

Några av er hade uttryckt ett intresse av att läsa mer om det här bygget, så jag kan upplysa om att den finns nu i månadens utgåva av Military Modelcraft International. Här kan ni läsa lite mer i detalj om bygget.

Bild
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar