1/48 AFV Club F-5E Tiger II

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: 1/48 AFV Club F-5E Tiger II

Inlägg av Lurifax »

Stellan skrev: 07 jul 2021, 18:44 Om du bygger så här som avkoppling...hur är det när det inte är avkopplande?
Skrämmande tanke! :o
holst

CU@C4
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

Re: 1/48 AFV Club F-5E Tiger II

Inlägg av Jon MW »

Tack!

Utblåset är målat först med Gunze Super Stainless, sen tonad med Alclad Pale burnt metal för att få den lite brunaktiga tonen. La sen på Mig Ammo Shaders lila, grön och blå lite försiktigt för att få missfärningarna. Slutade allt med mörk svart blå olje wash.

Det va avkopplabde så att jag inte brydde mig om det blev rätt färger eller detaljer på den för min egen skull. Så den ser ju inte riktigt ut som planen gör egentligen, och folk som niträknar andras byggen ska men inte lyssna på. Men det kan hända att jag niträknar mina egna byggen å då är det skönt att bygga nått som man vet att man inte kan göra det med eftersom man inte har en aning om vad som är "rätt" eller "fel" med modellen.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: 1/48 AFV Club F-5E Tiger II

Inlägg av Lurifax »

Jon MW skrev: 08 jul 2021, 12:14 Tack!

Utblåset är målat först med Gunze Super Stainless, sen tonad med Alclad Pale burnt metal för att få den lite brunaktiga tonen. La sen på Mig Ammo Shaders lila, grön och blå lite försiktigt för att få missfärningarna. Slutade allt med mörk svart blå olje wash.

Det va avkopplabde så att jag inte brydde mig om det blev rätt färger eller detaljer på den för min egen skull. Så den ser ju inte riktigt ut som planen gör egentligen, och folk som niträknar andras byggen ska men inte lyssna på. Men det kan hända att jag niträknar mina egna byggen å då är det skönt att bygga nått som man vet att man inte kan göra det med eftersom man inte har en aning om vad som är "rätt" eller "fel" med modellen.
Tack för info om målningen. Riktigt fint blev det.

Rätt filosofi om niträknandet. Det man inte vet kan man inte korrigera! :)

Sen är det kul med folk som är rejält pålästa. Jag tar gärna emot synpunkter på (de få) byggen jag ställer ut eller visar upp. Allt handlar om tonen. Om man direkt konstaterar att "de här är fel", det borde korrigeras. Eller om man för ett resonemang i mer positiv anda. Vi bygger trots allt modeller och dessa modeller kommer ändå aldrig att bli exakta kopior av verkligheten.
holst

CU@C4
Skriv svar