1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Inlägg av Jon MW »

Så har äntligen fått klart en Lansen! Är ju tyvärr inte Tarangus bästa modell utan kräver en hel del spackel och slipning för att få den att sitta ihop. Satte dit lite ets delar från några av Maestros satser. Har även 3d printat lite delar som hjul, luftbromsar och dragstång. Tog även och byggde en Pilot Replicas Volvo TL12 dragbil till den. Den måste jag säga va riktigt fin och gick ihop utan några som helst problem.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Re: 1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Inlägg av teeo »

Tjusiga modeller !
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: 1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge!
Mycket jobb med de där Tarangus Lansen men det ser verkligen ut som en Lansen när de är klara.

Anders E
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: 1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Inlägg av Janne.S »

Förbannat snyggt, Jon! Lansen är ju en riktig kortseriemodell.....har inte vågat ge mig på den än :P
Men du löste det suveränt ju! Nött och sleten som den ska vara!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: 1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Inlägg av Frasse »

Riktigt snygg J32:a.
Roligt att du valt ett plan från F12 då det inte är så ofta de är representerade som flottilj.

Göran
Paint it black ! :twisted:
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/48 Tarangus SAAB J32B Lansen

Inlägg av magnusf »

Tur att den här flöt upp igen, jag måste missat den när det begav sig i juni Jon! Skön look på Lansen och väldigt fin dragbil!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar