Har lyckats bygga klart något i år

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Har lyckats bygga klart något i år

Inlägg av Björn B »

tray_01.JPG
tray_01.JPG (261.52 KiB) Visad 2474 gånger
Fast ännu ingen modell. Ett portabel arbetsplats till fritidshuset behövde kompletteras. Har använt ett ölflak tidigare för att lättare rensa köksbordet men skaffade till slut ett mer stabilt alternativ.

tray_03.JPG
tray_03.JPG (241.94 KiB) Visad 2474 gånger
Fast jag var ju tvungen att konvertera den lite. En hållare för avloppsrör för att undvika att flaskan med etylacetat tippar.

tray_02.JPG
tray_02.JPG (194.72 KiB) Visad 2474 gånger
Sedan byggde jag en liten "byrå" för verktyg. Köpte ett fempack 1,5mm plasticcard till detta. Känner på mig att man snabbt växer ur den men det känns bra att kunna hålla ordning på lite mindre saker som gärna vill försvinna.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Har lyckats bygga klart något i år

Inlägg av Stellan »

Vad kallas detta, meta-modellbygge? Kul att du gjorde lådorna av plasticard. Dags att göra din öviga utrustning av PC. Såghandtag, kniv, vinkelhake... Fabrikat på byggbrickan?
Stellan Schroeder Englund
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Har lyckats bygga klart något i år

Inlägg av Plasticbattle »

Only one saw? Thought we would have seen a whole display of saws. :-)
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Har lyckats bygga klart något i år

Inlägg av Björn B »

Jag hade tunn plywood men det var för dålig kvalitet för att få ihop något. Satsade på ett material jag är mer bekväm med.
Jag tror att den kommer från Modelcraft. ville ha en i A3 storlek så det blev denna.
Jo det saknas sågar. :) Jag håller på att bygga upp ett användbart verktygsförråd på landet också.
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Har lyckats bygga klart något i år

Inlägg av denstore »

Plasticbattle skrev: 24 jun 2021, 11:25 Only one saw? Thought we would have seen a whole display of saws. :-)
One saw to rule them all? :)
Skriv svar