1/48 Tarangus SAAB S17BS

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

1/48 Tarangus SAAB S17BS

Inlägg av Jon MW »

Så en till Tarangus SAAB S17BS på under en månad. Tänkte att jag skulle bygga en med de slutgiltiga injektionssprutade delarna. Hade inga större problem att få ihop den, men jag valde att använda mina 3d printade roder. Tyckte det försvann lite för mycket detaljer när de gick från 3d printade plast och jag hade redan färdiga så det va inget direkt jobb. Bortsätt från det och ett par etsade bälten så är den byggd rakt ur lådan. Målad mestadels med Gunze färg, post shadad med Mig shaders och vädrad med oljefärger. Basplattan är ett gäng frigolit bitar hoplimmade, rampen är av plast ark och vattnet är Woodland Senics Deep Pour Water med Mig Ammo acrylic water för vågorna. 

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: 1/48 Tarangus SAAB S17BS

Inlägg av Knajd »

Slitaget på vingen är superbt!
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: 1/48 Tarangus SAAB S17BS

Inlägg av Lurifax »

Tjohoo!
Fantastiskt bygge. Allt är jättebra. Basplatta, vatten, vädring, bygge etc. Men får jag välja något så gillar jag speciellt metallimitationen på kåpan.

Alla hattar av!
holst

CU@C4
Skriv svar