Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48

Inlägg av Lurifax »

Supersnyggt som vanligt. Och ett av mina favvisversioner av F-4, so i sin tur är en av mina favvisflygplan från efterkrigtsiden.

Jag har faktiskt samma modell liggande i förrådet. Kanske ska man ta och bygga den någongång ... eller ... nä ... den ligger bra där den ligger ... :D
holst

CU@C4
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Lite lack, landställ och en lätt vädring och vips, så var fantomen klar:

Bild

Bild

Bild

Luftintagen är den här modellens svagaste sida, konstruktionen av innanmätet är á la anno dazumal, dvs att man helt struntar i att någon kan titta in i dem. Quickboosts FOD-luckor räddade situationen. Aires cockpitset är ljuvligt, förutom problemen med passformen, se tidigare i tråden. Inte minst då det även innehåller snygg uppimpning av huvarnas insidor.

Bild

Phantom är en udda fågel i mitt byggande, det känns nästan konstigt att ha byggt en. :D Men nu är det nästan så att det börjar vakna ett sug på en västtysk RF-4... Så vem vet, britten kanske får sällskap en dag. I alla fall om Tamiya gör om sin så att man kan bygga en sådan.

Bild

Nu dags för fler både förutsägbara (typ Airfix Vampire som en J 28) och mindre förutsägbara (ja, jösses...) projekt.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48 - Klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Wow, där satt den. Fantastiskt snygg Björn ! //Lennart
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, Lennart! Ja, den blev faktiskt bättre än jag trodde. Ofta brukar det vara något som jag stör mig på på mina byggen, men på den här är det ovanligt lite. :) Den blev så som jag ville att den skulle bli.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48 - Klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Tycker ju Phantom är så tilltalande i formen och utseendet, och i det brittiska camot så är den verkligen läcker. Och som sagt, du har lyckats mycket bra. Kommer du att göra någon brittisk Navy Phantom också? den är ju ännu snyggare :) //Lennart
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48 - Klar!

Inlägg av Anders.Edblad »

Supersnyggt, sådär lite lagomt vädrad.
Jösses projekt? Låter som ännu en Heller byggsats av en äldre utgåva.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Phantom FGR.2, Revell/Hasegawa 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, Anders! Nja, snarare en tysk fotospanare i så fall, om det blir fler Fantomer. Men vem vet? Trodde nog aldrig att jag skulle bygga ens en sådan här. :)

Om Jösses-projektet: Ännu galnare... :D Återkommer inom kort om den, men först ska jag se till att fota Vampiren som är klar. Plus en J 11 som är på gång också. Men sedan blir det något annorlunda...
Skriv svar