No sight of Geronimo sir"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lennart 12 »

Ett dio jag gjorde klart för några månader sedan. //Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Urban Gardini »

Snyggt, trevligt att du har återvänt till dina Wild West dioraman i 1:35!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lennart 12 »

Tackar för vänliga kommentarer Urban. Jo jag har funnit en nisch som passar mitt intresse . Fick lite problem med belysningen i detta dio, jag ville föröka skapa känslan starkt solsken,( Arizona , New Mexico ) Figgarna har fått nya hattar, samt förlängda rockar, och så gjorde jag MCclellan sadlar, samt rätt typ av tränsar och betsel. //Lennart
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av BGB »

Hejsan,

Väldigt snyggt dio!!!

Vad har du använt för figgar förutom yankee scouten med indian trackern?

Boris
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lennart 12 »

Tack ! Jag har använt mig av flera olika från Masterbox (Indian war serie), men även Miniart, tyskar ryssar m.m. samt några Dragon figurer. Slipar dem i stort sett rena från detaljer och gör om dem väldigt mycket, med egna detaljer. //Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lurifax »

Jag gillar alltihop. Men särskilt det sista dioramat där jag tycker figurer interagerar på ett utmärkt sätt. Ett lite spänt möte mellan kolonister och amerikanska urinvånare (för att använda moden terminologi).

MCclellan sadlar, samt rätt typ av tränsar och betsel kunde du dock hoppat över. Det är ändå ingen som märker skillnaden. :D
(Nä, jag skojar bara. Eller inte. Få märker skillnaden men jag förstår att du vill korrigera det.)

Jag lyfter inte bara på hatten utan även skalpen!
holst

CU@C4
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av BGB »

Hej,
Finfint när jag tittar närmare på figgarna ser jag blandningarna av dom olika seten den bakre figgen har ben från Gentleman jim (eller har jag fel)
Härliga byggen Staden är underbar!
Mötet på slutet ser spännande ut.
Boris
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lennart 12 »

Tusen tack Holst och BGB. Du har en poäng där Holst, diot döpte jag till " easy Sarge, easy, dog soldiers "
Jo det gäller väl att i någon mening få till en händelse, och inte alltid så enkelt .

Nej den figgen har inte benen från Gentelman Jim, tror det kommer från en av (8 Pennsylvania figgarna. Jag har delat upp alla i plastburkar, ben, armar överkropp , huvuden m.m.
Min version av Gentlleman Jim är denna. Men han fick namnet "Six shot Charlie" i mitt dio ( Ej mattlackad i bild)

//Lennart
Bild
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av BGB »

Ok
Mycket bra figge en klar förbättring av orginalet.

Boris
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Boris. Ett återkommande problem tycker jag med alla ridande figgar man köper, det sitter på tok för högt i sadeln. Man får slipa, korrigera m.m. Därför är det många gånger bättre att bygga egna sadlar. //Lennart
Skriv svar