No sight of Geronimo sir"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av BGB »

Hej,

Håller med dig, Jim satt lite väl långt fram med benen dessutom så jag fick såga och greja lite innan han satt någorlunda rätt eftersom han dessutom är framåtlutad, stal även pjucken från Pedro Melgoza helt onödigt eftersom jag ska ha chaps på honom(hade väl inte tänkt det från början.
P1040032.JPG
P1040032.JPG (159 KiB) Visad 1221 gånger
Här är en bild på hans bittra fejs :D fick ta bort håret på rocken huvudet är från Hornet.
Blev barnsligt glad när Masterbox började med WW serien
Har du tänkt på att han liknar Nick Nolte och Pedro liknar Tom Sellek :D

Boris
Senast redigerad av BGB den 08 maj 2021, 19:02, redigerad totalt 1 gånger.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Knajd »

Väldigt fina dioramor! Vilka färgfabrikat använder du?
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: No sight of Geronimo sir"

Inlägg av Lennart 12 »

Jo det är ofta mycket filande och korrigerande innan figurerna sitter rätt.

Tack så mycket Knajd. Jag kör med Humbrol, och oljefärger i slutfasen. Filtar och sådant till te.x indian hästarna har jag snott bilder från nätet på riktiga, i fallet med Apacherna tog jag Navajo och Apache filtar, skalade ner dem i Photoshop, skrev ut och limmade på plats. Det blir ju snyggare än att prova måla avancerade mönster för hand.//Lennart
Skriv svar