Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av Tankman »

20210412_183345.jpg
20210412_183345.jpg (1.92 MiB) Visad 3200 gånger
20210412_183432.jpg
20210412_183432.jpg (3.13 MiB) Visad 3200 gånger
20210412_183505.jpg
20210412_183505.jpg (3.24 MiB) Visad 3200 gånger
Jag har nöjet att presentera en till Brittisk legend för er: The Frogeye!
En ytterst charmig sportbil med mycket karakteristiskt stuk som är väl representerat i denna byggsats.
En ”curbside” så att det var måttlig detaljering på undersidan men i övrigt bra skärpa och lagom med delar.
Byggd rakt ur lådan. Som vanligt så gick lackningen åt h-e så det blev ett par bad i T-doja innan jag gav upp och gjorde en matt snabblack.
Jag räddade situationen genom at göra en ”Weekend Warrior” med dekal-trimning och en enkel färgsättning. Med avkromade delar målade mestadels i svart så blev det skapligt ändå.
Nu är det slut på den brittiska eran här på byggbordet (just nu i alla fall) och blicken vänds söderöver.
Kan det bli en italienare måntro?
Mats Stråhle
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av Björn Fransson »

Vilken snygging! Härligt jobbat med en klassisk förebild!
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av olindau »

Snygg careta !
Kan man hoppas på nåt läckert franskt??

/Olle
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av magnusf »

Coolt åk Mats! Jag gillar gult :) !

Gunze Sangyo-modellerna var mytomspunna (och ohyggligt dyra) redan när jag köpte mina första färger från dem tidigt på 1990-talet! Hade ingen aning om att de gjort civila bilar! Antar att den här inte direkt är pressad i år?

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt som vanligt. Den passar bra i gult.
Visste inte heller att de gjort civila bilar.
Kollade på nätet och de har många intressanta förebilder men som Magnus skrev ganska höga priser.
Söderut? Kan man hoppas på någon läcker FIAT!

Anders E
Frasse
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av Frasse »

Snyggt räddat, läcker modell. Aha italienskt, Alfa Romeo?
Göran
Paint it black ! :twisted:
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

Re: Gunze Sangyo Austin Healy Sprite Mk-1 i skala 1/24

Inlägg av Tankman »

Tack ska ni ha för berömmet!
1. Björn F. Problemet med mig är att jag inte kan hålla mig till original, framför allt färgmässigt:) men i det här fallet så blev det rätt bra.
2. Olle L. Franskt? Hu!!! Jag har inget liggande i gömmorna men man vet aldrig vad tandfén hittar på. Måste bara fixa vaccinationen först!
Som du vet så har jag en viss faiblesse för udda grejor och franska bilar uppfyller de kraven med råge.
3. Anders E. Måhända så satte jag tänderna i en klenod och fördärvade min pension rent ekonomiskt men jag är av den åsikten att modeller ska byggas och har haft förmånen att komma över denna till ett mycket facilt pris. Den är nog rätt gammal, mycket bra kvalitet ändock. Har inte hittat ngn Fiat som tilltalar mitt öga ännu men jag letar av och till.
4. Det blev en Alfa:)
Mats Stråhle
Skriv svar