Eduard I-16 Type 24 Weekend edition kit

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hogge
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 apr 2012, 20:32

Eduard I-16 Type 24 Weekend edition kit

Inlägg av Hogge »

Personligen är jag ingen fan av Eduards byggsatser då jag tycker de kan va lite knepiga att få till ibland. Men en I-16 för en hunka inkl frakt var värt en chansning. Hittills har bygget gått smärtfritt med god passform men byggbeskrivningen är helt värdelös. Om man försöker limma cockpitgolvet enl. beskrivningen blir inpassningen mot vingen en chansning, bättre att limma fast golvet i vingen som faktiskt har en skåra för golvet. Någon markering i kroppen för instrumentpanelen finns inte så det blev som det blev. Jag målade cockpit i väldigt ljusa färger i hopp om att ev. se något av den men utan ficklampa syns inget :lol: . Inspirerad av mitt förra bygge (Arma's Hurricane) så borrade jag ut instrumentpanelen och la sedan Instrumentdekalen i sandwich mellan en tunn plastbit och panelen. Jag la lite epoxy på varje instrument för att imitera glas. Vingen passade nästan perfekt mot kroppen och kommer bara behöva minimalt med spackel. Väldigt trevligt bygge så här långt.
Bilagor
I16 cockpit 02.jpg
I16 cockpit 02.jpg (68.3 KiB) Visad 1682 gånger
I16 cockpit 03.jpg
I16 cockpit 03.jpg (141.02 KiB) Visad 1682 gånger