Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bigmek
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 nov 2012, 17:25
Namn: Christian

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch

Inlägg av Bigmek »

Hej igen! Har inte varit hemma särskilt mycket den senaste tiden så varvet har varit sommarstängt. Nu har jag dock äntligen tagit mig lite tid och byggt klart det sista. Fanan har hissats, Arado'sarna jag fick av Fred är på plats och jag tror jag vågar säga att hon är färdigställd! :D
(Fast känner på mig att jag kommer inte kommer kunna hålla mig borta, kan redan nu se massa småsaker på bilderna jag vill fixa)

Drygt ett år tog det och det har varit extremt lärorikt och roligt! Stort tack till alla som skrivit och hjälpt mig här! Har varit ett stort stöd!

Här är några bilder. Det finns fler i det här albumet; http://imgur.com/a/EGKBX#0

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Henrik R »

Mycket snyggt resultat du åstakommit! Hatten av för ett cleant och perfekt Tirpitzbygge!!!!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Ulf Lundberg »

Mycket snyggt bygge!
Grattis att du orkade färdigställa! Det är ingen lek att få ihop ett slagskepp.
Jag längtar verkligen efter att få se henne i levande livet.
Kommer hon till 08-OPEN?

Uffe
antesyd
Inlägg: 58
Blev medlem: 19 sep 2012, 16:41
Namn: André Nilsson
Ort: Halmstad

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av antesyd »

Vilket mästerverk. speechless.
“Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction.” – - Albert Einstein

The latest arrivals:
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Janne Nilsson »

Snyggt bygge. Gillar bla riggningen.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Bigmek
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 nov 2012, 17:25
Namn: Christian

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Bigmek »

Tack så mycket! :D

Känns riktigt skönt att äntligen bli klar med det här evighetsprojektet. Det har varit jäkligt kul och lärorikt men det ska bli väldigt kul med något nytt! Hade tänkt ta en paus från fartygen med lite pansar men så småningom blir det garanterat ett nytt fartygsprojekt.

Planen är att hon ska till 08-OPEN men jag kan inte säga säkert att jag kommer vara ledig redan nu. Inga garantier det vill säga men skulle jag kunna komma så följer hon definitivt med! Fast jag förväntar mig att få se en färdigställd Roma i så fall! ;)
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Ulf Lundberg »

Bigmek skrev:
Planen är att hon ska till 08-OPEN men jag kan inte säga säkert att jag kommer vara ledig redan nu. Inga garantier det vill säga men skulle jag kunna komma så följer hon definitivt med! Fast jag förväntar mig att få se en färdigställd Roma i så fall! ;)
Detta är ett ohemult hot och borde klassas som utpressning!
Jag böjer mig inför den tvingande övermakten och kommer att fördubbla ansträngningarna att få Roma klar.

Uffe
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Robin Nilsson »

Flygfoto av Roma:
http://kartor.eniro.se/m/nlExE

häpp / Robin
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Urban Gardini »

ROFL!

Fick mig först att tänka på ett berömt bygge av HMS Hood från några år sedan innan jag klickade på länken.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Tamiya Tirpitz 1/350 med Eduard photo etch [FÄRDIG s.14]

Inlägg av Robin Nilsson »

Det var nån annan lustigkurre på detta eminenta Forum som skojade och skrev ungefär så här: Om <nn> byggt Gotland så kan väl Ulf bygga Roma .

Nu när Roma dök upp igen så kunde jag bara inte låta bli :-)

Holsts bygge av Trumpeters Hood var hur roligt som helst tyckte jag :-)

/ Robin
Skriv svar