Airfix Tiger Moth 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix Tiger Moth 1/48

Inlägg av magnusf »

Det är något speciellt med de där röd-gula Motharna Nicklas! Jag har alltid funderat över varför det var enda flygplantypen som blev målad så, inga andra! Och vad gäller målning och maskning så kan man ju fundera över hur det målade dem i verkligheten, frihand? Hur lika varann blev de? Borde skaffa Airfix 72:a...

Hälsningar

Magnus
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Airfix Tiger Moth 1/48

Inlägg av Mats Averkvist »

magnusf skrev: 08 apr 2021, 20:42 Det är något speciellt med de där röd-gula Motharna Nicklas! Jag har alltid funderat över varför det var enda flygplantypen som blev målad så, inga andra!
Hälsningar
Magnus
Å jo, Sk 6, Sk 9 och Sk 11 blev målade så.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix Tiger Moth 1/48

Inlägg av magnusf »

Visste väl att jag kan lita på dig Mats när det är svenska flygvapnet 😁! Tack för uppdateringen!

Trevlig kväll!

Hälsningar Magnus
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Airfix Tiger Moth 1/48

Inlägg av Stellan »

Mats Averkvist skrev: 08 apr 2021, 22:21
magnusf skrev: 08 apr 2021, 20:42 Det är något speciellt med de där röd-gula Motharna Nicklas! Jag har alltid funderat över varför det var enda flygplantypen som blev målad så, inga andra!
Hälsningar
Magnus
Å jo, Sk 6, Sk 9 och Sk 11 blev målade så.
Sk 6, å fan, tänker jag...hade jag ingen aning om. Menjovisst, här finns några bilder på det https://svfplhist.home.blog/sk-5-sk-6-h ... skrivning/
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar