Tp79

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Tp79

Inlägg av Rickard Andersson »

Airfix släppte en ny C47/DC-3 2014 och jag byggde den direkt. Tyvärr så lades den undan efter målning, men tog tag i den för ett par veckor sedan och gjorde dom sista målningarna och dekalarbetet. Måste säga att Airfix nyare modeller är mycket trevliga att bygga. Dekalerna är ett hopplock från överblivna dekaler och förebilden är som den såg ut 1971.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

mvh Rickard
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Re: Tp79

Inlägg av teeo »

Snygg "fågel" i silverskrud !
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Tp79

Inlägg av Anders.Edblad »

Ännu ett fint bygge!
Håller med dig om de nya Airfix, de som jag har byggt är genomtänkta och med en bra detaljering.

Anders E
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Tp79

Inlägg av hanfeh »

Som väntat ett mycket snyggt bygge! Säg inte att du också redan byggt Tp52 02?
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tp79

Inlägg av Nicklas Karlén »

Krispigt och snyggt. En riktig klassiker. Jag har nog Airfix gamla utgåva i en låda på vinden men de nya Airfix modellerna är riktigt fina. Jag sitter med deras nya Tiger Moth i 1/48 och den är väldigt trevlig.

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: Tp79

Inlägg av Rickard Andersson »

Tackar
Ja en Tp52 ligger på tur och ska byggas men har ett par projekt som står före i kön och är halvfärdiga.
Airfix har lyft sig rejält och med trevliga svenska förebilder.

mvh Rickard
Skriv svar