1/72 Messerschmitt Me 209 från Special Hobby

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 1/72 Messerschmitt Me 209 från Special Hobby

Inlägg av Stellan »

jonaszett skrev: 25 dec 2020, 20:16
Stellan skrev: 23 dec 2020, 19:39 blir dock inte klok på stjärten som jag tycker mig sett någon stans förut.
Spitfire med flotörer??
Spännande bygge anorlunda färger..
Z
Precis, så är det naturligtvis!

Magnus, nu blir det väl en Heinkel 100 med civila märkningar också?
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72 Messerschmitt Me 209 från Special Hobby

Inlägg av magnusf »

Stellan! Jag har faktiskt tänkt på Do 335 just för att hela stjärtpartiet blir korsformat med fenan som är förlängd neråt. Inte många övriga likheter dock :) . En annan (väldigt udda) maskin som inte är helt olik är Napier-Heston racer. Och visst ska jag göra en Heinkel 100 också, Special Hobby har gjort en som är OOP just nu men deras modeller brukar inte vara borta så länge i taget, jag snappar upp en när den kommer tillbaka!

Henrik! Den är snygg men var tydligen en riktig gris att flyga vilket känns som usla förutsättningar om man ska flyga riktigt fort!

Jonas! Den liknelsen gick inte av för hackor :) ! Hade jag haft en byggsats till så hade jag gjort en What-if och satt den på tofflor :) !

Niklas! Du har helt rätt om målningen. Funderade på vad man skulle göra för att skrämma upp den, den har fått en snäll wash i panelerna för att bryta upp looken lite men inget mer.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar