Meng Fokker Dr1 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Henrik R »

Sorry för att inte ha varit aktiv på sistone Anders. Har haft fullt upp med ett 32 projekt.
Jag kan bara hålla med alla andra här. Den där är sjukt snygg. Jag tycker också att det gått fort att få till den dessutom. All heder!
Precis som Magnus så gillar jag verkligen målningen. Hatten av!
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Björn, tack för det. Det är bara ett tunt lager mattlack på modellen ingen klarlack(utom på propellern). Det tror jag har varit bra för nyanserna i målningen.

Henrik, tack du också. Det är en lättbyggd modell med bra passform. Framförallt att man kunde vänta med att montera den övre vingen underlättade bygget.

Anders E
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Lite har blivit gjort i sommarvärmen.
Nu har jag gjort en bottenplatta till Fokkern och målat några figurer som passar till den. Figurerna kommer från Aviattic och är mycket fina. Mekanikern håller i en fallskärm något som en del Tyska piloter använde i slutet av kriget. Gräset är gjort med en sån där statisk maskin, bottenplattan är gjord av furu den färgade jag med en körsbärsfärgad bets.
Fig 1.jpg
Fig 1.jpg (110.09 KiB) Visad 1978 gånger
Fig2.jpg
Fig2.jpg (115.61 KiB) Visad 1978 gånger
Min CASA har också fått en bottenplatta. Frigolit platta med kanter av plasticard. Motivet är från Noys minitures.
CASA.jpg
CASA.jpg (142.21 KiB) Visad 1978 gånger
Anders E
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av LarsaQ »

Snyggt jobbat..
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack för det Lars, kul att du gillar den.

Anders
Skriv svar