Meng Fokker Dr1 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av magnusf »

Anders! Riggningen är fin och du bockar metalltråd och sådant väldigt snyggt och exakt men det jag kollar mest på i ditt senaste inlägg är kamot, det ser otroligt trovärdigt ut! Du har verkligen fångat looken på det mot verkligheten!

Hälsningar

Magnus
Lurifax
Inlägg: 898
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Lurifax »

magnusf skrev: 25 nov 2020, 09:19 Anders! Riggningen är fin och du bockar metalltråd och sådant väldigt snyggt och exakt men det jag kollar mest på i ditt senaste inlägg är kamot, det ser otroligt trovärdigt ut! Du har verkligen fångat looken på det mot verkligheten!

Hälsningar

Magnus
Jag håller med Magnus här. Kammot ser sådär lagom slarvigt pålagt ut. Men inte som i 32-skalan utan som om det är 1:1. Det är en svår konst det där. Ofta ser man modeller där man efterliknat en förbild som blivit slarvigt målad, antingen slarvigt bättringsmålad eller med slarvigt målade slagord eller kammo, men där man får intrycket av att det är slarvigt gjort på modellen. Men här ser det ut som på riktigt så att säja. Mycket väl utfört.

Hade jag haft flera hattar hade allihop åkt av! :)
holst

CU@C4
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Toppen att ni gillar mitt Fokker camo. Jag funderade mycket på hur jag skulle göra det.
Övade ganska mycket innan jag gjorde det på modellen.
Streaking camouflage 2.jpg
Streaking camouflage 2.jpg (65.6 KiB) Visad 5881 gånger
Nu är propellern klar, den är målad med MrP träfärger med ett lager av genomskinnlig gul. Dekalen fanns inte med i byggsatsen den tog jag från en Wingnut modell.
Propeller.jpg
Propeller.jpg (63.44 KiB) Visad 5881 gånger
Anders E
Senast redigerad av Anders.Edblad den 01 dec 2020, 06:59, redigerad totalt 1 gånger.
Lurifax
Inlägg: 898
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Lurifax »

Ja, jäklar i min lilla låda vad det ser bra ut!

Jag tar på alla hattar jag haft så jag kan ta av dem igen. :D
holst

CU@C4
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Urban Gardini »

Vilket vackert smycke propellern blev!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

.
Senast redigerad av Anders.Edblad den 01 dec 2020, 06:56, redigerad totalt 3 gång.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Holst, hoppas att någon av hattarna åker av nu när den är klar.
Urban, ja den blev väldigt blank och jag är nöjd med resultatat men jag vet inte om den passar till flygplanet då jag varit ute efter ett ganska matt utseende.

Nu är den klar, jag har vädrat den väldigt försiktigt med oljefärger och pigment.
Fokker klar 11.jpg
Fokker klar 11.jpg (116.44 KiB) Visad 5762 gånger
Fokker klar 22.jpg
Fokker klar 22.jpg (149.43 KiB) Visad 5762 gånger
Fokker klar 33.jpg
Fokker klar 33.jpg (116.05 KiB) Visad 5762 gånger
Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3625
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av magnusf »

Snyggaste Fokkern idag Anders :) ! Detaljnivån är fenomenal och sedan gillar jag den lite annorlunda målningen också, man hajar nästan till inför att den inte är röd :) ! Blir det mer storskaligt? Såg din Cierva i AoH och gillade den också!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack Magnus! Personligen tycker jag att den här märkningen är intressantare än den röda. Inte helt enkelt heller att få till en bra målning på ett helt rött flygplan.
Ja det blir absolut mer storskaliga modeller men nu håller jag på med Zwezdas Hercules i Svensk märkning. Det kommer ett byggreportage i Allt om Hobby.
Kul att du gillar min Cierva, den blev riktigt färggrann i den där märkningen.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Meng Fokker Dr1 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Riktigt snyggt! VÄLDIGT hög realismgrad på den! Skulle lika gärna kunnat vara ett foto på originalet!
Skriv svar