Fowler Showmans Traction Engine

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Fowler Showmans Traction Engine

Inlägg av Björn B »

Bild
Plockade fram en gammal modell. En Showmans variant av ångtraktor. Användes t.ex. av kringresande nöjesattraktioner. Den hade en generator monterad i fronten.

Bild
Superdetaljerat inredning. Består av två små rattar och överdelen av kolboxen.

Bild
Den är färdigbyggd. Inget säte eller framsida på kolboxen.

Bild
Inte heller något golv. Även utan att scratchbygga något så får man mycket byggtid för pengarna. Inget passar utan att modifiera delarna. Alla styrningar för att passa in delarna fick kapas bort för att delarna skulle passa lite grann efter att slipats till.
Påminner lite om att bygga en He111 frå Roden. Jag kan tänka mig att Hales är samma modeller som getts ut av Keil Kraft. Har deras B-Type bus och den saknar inredning och helt detaljer på chassies. Istället för en bakaxel har den små axeltappar. Får se vad jag hittar på med dessa, utrymme för detaljering finns ju.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fowler Showmans Traction Engine

Inlägg av Björn B »

Bild
Kollar på bilder och något säte ska det kanske inte finnas men jag har fyllt hålet ovanför pannan och breddat vad som ser ut som en transmissionskåpa på högersidan.
Skriv svar