Amusing Hobby NEUBAUFAHRZEUG 1:35

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Amusing Hobby NEUBAUFAHRZEUG 1:35

Inlägg av SvenYoung »

Jag gillar detta.

Mr Surfacer är en trevlig och beprövad metod att skapa texturer på pansarfordon, och jag tycker du har lyckats mycket bra.

Snyggt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Amusing Hobby NEUBAUFAHRZEUG 1:35

Inlägg av Andreas Grewin »

Blev riktigt fint. Som Sven säger så är mr surfacer perfekt för det här. :)

När det kommer till målningen så är det svårt att avgöra på foton tror jag. Men kan nog bli riktigt ballt att highlighta texturen bara det inte blir flammigt om du förstår vad jag menar.

Jag prövade själv att stöpla vit färg på en svartmålad modell med hjälp av svamp för att skapa en ojämn bas. Efter det så lade jag grundfärgen över det. Blev väll sådär då inget egentligen syntes igenom då färgen jag använde var väldigt mörk. men kanske något man skulle kunna testa lite mer. Lite liknande den här killen som gör skuggning, slitningar osv innan han lägger basfärgen:

http://www.network54.com/Forum/527528/m ... p%3BW+base

Men kul med dina experiment! :) Hur går det med din Neubaufahrzeug då?
piosa
Inlägg: 17
Blev medlem: 29 jun 2012, 12:04

Re: Amusing Hobby NEUBAUFAHRZEUG 1:35

Inlägg av piosa »

Nu har jag provat att damma till lite mer. Jag hittade ingen bra nedtoning på brandsläckaren utan att det kändes konstigt, så det får bli som det blir..

Håller på och skall fixa till en liten bas också, men då måste jag fixa en statisk gräs applikator att leka med, några tips på bra sådana??

Bild


Bild


Bild


Håller på och leker lite med besättning med, men det där med figurmålning känns inte som min grej direkt.

Bild





Bild


I och med detta så är väl det hela nästan klart, antennen skall på, lite löst bråte typ grus och lösa löv skall in i lite skrymslen och vrår. Pizzakrydda? eller vad använder ni?? Fast det väntar jag med tills basen är färdig så jag får ihop det på ett bra sätt.

Tyck gärna till, jag känner att jag redan har fått många bra tips och synpunkter i detta forum och återvänder gärna....

//Pierre
//Jag har anammat en ny filosofi: Trial and Error.
Tyvärr mest Error...
Skriv svar