Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
wity
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 okt 2013, 19:58
Namn: Johan

Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Inlägg av wity »

Fortsätter ladda upp från årets byggen, denna gång en cf-188 med Canadas uppvisnings färg från Kinetic.

Köpte Palva stol för att få lite bättre detaljer, men är mycket mindre än kinetics...
Bild

Cockpit nästan färdig.
Bild

Gillar detaljerna i hjulhusen.
Bild

Bild

Bild

Försöker få till någorlunda övergång mellan nos/kropp. Nospartiet var lite bredare än kroppen för mig.
Bild

Bild
Bild


Varför är det en skarv mitt på canopyglaset? Har sett det på flera videos på nätet på olika nya modeller.. Kan inte minnas att jag någonsin sett det när jag var mindre innan jag hade en paus på 8år. :?
Bild
Blev tvingen att lära mig fixa det.
Bild

Bild
Bild

Nästan det jag är mest stolt över! Har aldrig varit nöjd med att använda clear green färg på HUD, men kom på att strålkastarfilm för bilar borde kunna vara ett alternativ :). Så var bara att leta upp och beställa.
Bild

Måste säga att resultatet är otroligt mycket bättre!
Bild
Bild
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Inlägg av daza »

Ser bra ut och smart med strålkastarfilmen! Den där rullen räcker till några HUD:ar till :D

/Daniel
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Inlägg av Anders.Edblad »

Det där med strålkastarfilmen måste testas, har inte heller fått någon stil på clear green.
Fint bygge, det verkar vara mycket spacklande på den där modellen.

Anders E
wity
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 okt 2013, 19:58
Namn: Johan

Re: Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Inlägg av wity »

Anders.Edblad skrev: 09 okt 2020, 14:34 Det där med strålkastarfilmen måste testas, har inte heller fått någon stil på clear green.
Fint bygge, det verkar vara mycket spacklande på den där modellen.

Anders E
Gör så. Du kan få en bit att testa med om du swischar porto ;), skicka PM isf.
Angående spackel så visst var det en del men var ganska lättslipat som tur var.

Fått på lite färg.
Bild

Tyckte det kändes säkrast att börja med dekalerna där de inte kan hamna speciellt fel och utgå därifrån.
Bild

Har aldrig gillat att hålla på med dekaler men dessa var faktiskt kul för det blir sån otrolig skillnad.
Bild

Och här insåg jag mitt misstag.... :roll:
Bild



Min lösning - Kludd + pappers maskering
Bild


Det färdiga resultatet. Ska tillägga att det egentligen ska vara grå undersida efter det vita men tyckte det var lite fult och valde att ha vitt + de vita dekalerna för att få skiftande vit färg istället.
Bild
Bild
Bild

Här syns skillnaden mellan den vita färgen och dekalen.
Bild
Bild
Bild
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Inlägg av magnusf »

Johan! Den där syns :) ! Kanadensarna har varit flitiga på att måla uppseendeväckande maskiner. Snyggt räddad målningsmiss - av egen erfarenhet så finns det ingen gräns på hur noggrann man måste vara när man maskar!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Kinetic CF-188 Canada (Röd)

Inlägg av Anders.Edblad »

Som dekalhatare blir jag alltid imponerad av så snygga dekal jobb.
Slutresultatet blev superfint.

Anders E
Skriv svar