Tysk Vinterfågel 1:72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Tysk Vinterfågel 1:72

Inlägg av Niklas »

Morgan, det finns ingen "standard" som någon måste nå upp till när det gäller forum på nätet. Jag tycker det är jättekul att du delar dina byggen, och tycker allt som oftast att det är intressanta projekt du tar dig för, även om jag sällan kommenterar. Många här har byggt i många år, och börjat precis som du, med att testa olika tekniker och därifrån utvecklat sitt bygge. När man får igång tekniken med airbrush tar man ytterligare ett steg framåt. Sen kan man göra som Magnus F och skära till egna masker, där står många av oss i lä. Eller Henrik R, som bygger stort OCH snabbt, och detaljerar sånt som många av oss bara skulle drömma om. Så känn du ingen som helst press på dig att nå upp till nån självpåtagen standard, för ingen av oss andra bryr oss om det. :) (hoppas jag..)

Snygga byggen, och du gör framsteg och vågar testa nya tekniker. Det är det som hobbyn går ut på, iallafall för mig, att man vågar testa nya saker och vågar utmana sig själv. Du bygger väl för dig själv, inte för nån annan...?!
Fortsätt posta, jag vill i alla fall se mer!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Tysk Vinterfågel 1:72

Inlägg av MartinN »

Håller med! Fortsätt. Jag gillar ditt "även experter har varit nybörjare" . Ju mer du delar desto fler tips kan du (och andra som kanske ännu inte vågar dela) få. Det behövs inget forum där alla är superbyggare även om de är nog så beundransvärda. Alla som vill lära mer bidrar!

/Martin (sällandelare)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tysk Vinterfågel 1:72

Inlägg av magnusf »

Hej Morgan!

Hann inte svara på ditt första inlägg i tråden men det gjorde Niklas och Martin bra och jag kan bara hålla med: jag ser gärna att du fortsätter att posta! Jag kan bara spekulera utifrån mig själv men för mig är postandet här på forum en ganska stor del av det roliga med hobbyn, dessutom får jag en dagbok på mina byggen som kan vara kul att gå tillbaka och kolla på ibland. Och vill du bli bättre snabbare så upplever jag att folk postar och försöker stötta efter bästa ork och förmåga, ibland måste man ha lite tålamod bara för även om vi är modellbyggare så har vi ibland andra liv utanför också :) !

Dagens bästa tips på att starta en dioramaplatta (han sätter visserligen ett skjutmål på den sedan men detta funkar för din vinterfågel också): https://youtu.be/60klI-gCnZA Han är överhuvudtaget bra att följa, mycket bra tips och kul att kolla på, dessutom producerar han lagom mycket så det inte äter upp all ens egen modellbyggartid :) ! Leran han använder (eller liknande) finns till exempel på Panduro, där kan du för övrigt hitta mycket annat kul till dioramabygge till vettiga priser!

Snö är svårt (hörsägen, har aldrig provat själv) men bakpulver har varit en klassisk metod. Jag föreslår som vanligt att du tar till exempel en bit kartong och testar metoden på och ser hur det blir!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tysk Vinterfågel 1:72

Inlägg av Stellan »

Snö finns från välsorterade järnvägshobbybutiker, kolla exempelvis med MJ hobby eller liknande.

Fortsätt posta dina byggen du. Alla lär sig något av detta även om du inte är nöjd av någon anledning.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar