HKP 11

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

HKP 11

Inlägg av Rickard Andersson »

En riktig surdeg som legat länge men färdigställdes i början på sommaren.
Det är Italeri`s CH-146 Griffon/Bell 412 med Moose Republic dekaler samt en del egna delar som fotsteg, stöd på medarna och strålkastare i 1/72.

Bild

Bild

Bild

Hoppas på att färdigställa ett par svenska helikoptrar till i år.
Rickard
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: HKP 11

Inlägg av Anders.Edblad »

Ännu ett fint bygge!

Anders E
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: HKP 11

Inlägg av Niklas »

Håller tummarna för fler svenska helikoptrar från dig, samt att vi får se dem på C4-Open, när det nu blir av nästa gång. :)

Bra jobbat, ser riktigt fin ut!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: HKP 11

Inlägg av Rickard Andersson »

Tackar för kommentarerna, 2 stycken helikoptrar är under slutmontering innan lack.

mvh Rickard
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: HKP 11

Inlägg av magnusf »

Jag gillar den lite "vassare" looken på den här jämfört med HKP 3, sedan är väl det släktskapet rätt avlägset egentligen. Lite doldis i försvaret, jag har nog aldrig sett en i verkligheten. Snyggt Rickard!

Hälsningar

Magnus
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: HKP 11

Inlägg av Lurifax »

Riktigt snyggt som vanligt. Väldigt "exakt" i utförandet.

Men ... jag saknar lite, lite vädring, bara en liten oljefläck, snälla. :)
holst

CU@C4
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: HKP 11

Inlägg av Johan_Röd »

Otroligt fint bygge, som vanligt! :-)
Mvh Tor
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: HKP 11

Inlägg av Rickard Andersson »

Tack för kommentarerna.
Dessa maskiner sköttes väl under den tid den var i försvaret, lite skit har den men syns inte på bilderna.

mvh Rickard
JA_37C
Inlägg: 50
Blev medlem: 23 sep 2020, 11:30

Re: HKP 11

Inlägg av JA_37C »

Sökte lite på internet och här efter Hkp 11-modeller.. Fick upp detta. Så det är en låda som funkar hyfsat väl att göra en svensk av? :)

Fick äran att åka i två olika Hkp 11 i karlsborg och i Arvidsajur 2003 och 2004. De var fina ja. Kommer ihåg ff i den senare där munnen gick i ett. Hur många gånger han nämnde att inte trycka ut rutorna eller skada hans rotorblad tappade jag räkningen på (AK5 kan kasta ut hylsorna farligt hög för rotorblad ibland..) men han var rolig. :)
Skriv svar