Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av magnusf »

Den blev väldigt söt i gult! Ett fordon att bli glad av i vintermörkret!

Var kommer "flygtjänst"-texten från? Håller du fortfarande liv i din ALPS?

Hälsningar

Magnus
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av Björn B »

Den blir krassligare och krassligare. Den har som dom flesta (som inte dött helt) en död punkt på "skrivhuvudet" så den ger band utan färg i utskrifterna med ca. 5 mm mellanrum. Om man lägger flera småtexter bredvid varann med lite höjdförskjutning kan jag med lite tur få ett par som är OK men nu börjar den vara svår att få igång överhuvudtaget. Den matade in pappret men dog sedan. Det gick inte att skriva ut men ett par dagar senare skrev den ut.
Det är synd för det har varit till en stor hjälp för mina projekt att inte vara låst till vilka dekaler som finns att köpa. Jag skulle behöva lägga tid på att lära mig Corel Draw eller liknande och rita om mina ABA dekaler som jag aldrig hann skriva ut så att jag kan få dom utskrivna hos någon annan.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av magnusf »

Björn! Ehem, dåligt samvete. Är det filen som jag har sedan flera år tillbaka för att prova i skäraren :) ? Jag ska se till att den kommer upp på listan :) !

Hälsningar

Magnus
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av Björn B »

Jag har för mig att jag inte skickade något komplett set till något plan utan lite blandat som du skulle berätta hur mycket av sånt som gick att göra så att jag skulle ta ett beslut om att köpa eller inte köpa en "cutter" men som jag sa då, så är det är ingen panik.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av Andre B. »

Nu får du ju bygga en gul Skyraider till den där! ;)
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av Björn B »

Det låter bra.
Det går att ladda upp bilder direkt i inläggen här. Under fullständig redigerare finns fliken bilagor för detta.
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Dodge WC52 "BEEP" Svensk Flygtjänst färdig

Inlägg av Johan i Hok »

Dodgeplåt
Dodgeplåt
20201205_120308.jpg (6.75 MiB) Visad 4567 gånger
Och här kommer det vi alla väntat på: Ett stycke plåt fotograferat med en halvdassig mobilkamera!
Skriv svar