Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har jobbat vidare med min Famo. Det går inte fort men det är kul
Så här ser den ut efter en hel del målning och påbörjad vädring. Det är inte mycket man ser av motorn.
Nu ska jag måla detaljer och blanklacka innan jag vädrar vidare.
Vad tycks?
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Tack ska ni ha för all bra feedback! Kul att ni gillar den så här långt
Jag ska se vad jag kan göra mer med motorn. Faktum är att den är ganska oljig men dock inte uppe på topplocken då jag tänker att oljan rinner nedåt mellan toppen och motorblocket. Men som jag brukar säga... Det ska även vara en snygg modell, inte bara efterlikna verkligheten.
Vad gäller färgblandningen så är det en ny kombination på det gröna. Känns kanska bra enligt mitt tycke, på detta bygget iallafall. Blandade Tamiya XF58 som jag ljusade upp med XF73.
Fortsättning nu så blir det detaljmålning, lack och washer. Återkommer....