Boeing B-17 eller liknande

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt ( pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild: 1. Ladda upp din bild/bilder på en fototjänst som t.ex. Imgur eller Flickr. 2. Försök att hålla storleken till 800x600. 3 När du laddat upp bilderna så kopierar du in dess URL när du tryckt på IMG knappen, då får du en IMG tag före och efter URL:en.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Boeing B-17 eller liknande

Inlägg av Björn B » 01 sep 2020, 15:15

Bild
Varför är det alltid fel version som ges ut?

Bild
Nåja det är ju inget som är omöjligt att ändra på. Med en såg och ett plastägg så löser man mycket.

Bild
Bombluckorna stängdes och hål fylldes med plastlister.

Jag fick enn annan ide när jag provmonterade. Kroppshalvor och underdelen av vingarna var ihopsatta och utan ovandelar av vingarna på plats så såg den ut som ett vrak.
Då kände jag att en chibi variant av Sheperd Paine skulle vara rolig: http://sheperdpaine.atspace.com/b17g.htm
Men det överlåter jag åt någon annan. Modellen är lite småknepig att få ihop. Den ska ju vara möjlig att bygga utan att limma men toleranserna är för snäva. Man måste förstora fönsteröppningarna i aktern för att glasen ska passa och kroppshalvorna kunna tryckas ihop.

Stellan
Kontakt:

Re: Boeing B-17 eller liknande

Inlägg av Stellan » 01 sep 2020, 16:50

Ojoj Felix som egg plane!
Stellan Schroeder Englund

AndersR

Inlägg av AndersR » 01 sep 2020, 17:38

Appropå chrashade B-17:

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... rport.html

Tragisk läsning, dom blir färre i luften.

/Anders

Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B » 01 sep 2020, 17:59

Det bisarra är att dekalerna i byggsatsen är till det planet.

Skriv svar