1968 Chevrolet El Camino

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Inlägg: 432
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

1968 Chevrolet El Camino

Inlägg av Proosen »

Precis på gång med körkort för många år sedan fick jag erbjudandet att köpa en El Camino SS med 396:a och Cowl Induction. En slags fattigmans överladdning eller vad man ska kalla det? Hur som helst, en liten lucka i bakkant av motorhuven som öppnade vid hårt gaspådrag och nyttjade det lilla övertryck som bildas framför vindrutan i fart för att trycka i kall luft direkt ner i förgasaren.

Nu blev det inget med det köpet då de sålde bilen söndagen innan jag hade tid på banken trots att jag tackat ja till erbjudandet :evil:

Bortsett från huven har jag istället en liten rackare i ungefär samma färg och stuk som den tänkta förstabilen.

AMT's sats som var helt problemfri att bygga och fint detaljerad.

/Niclas

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: 1968 Chevrolet El Camino

Inlägg av F Porsche »

Snyggt !
Trovärdig lack, motorrum och vinyltak.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: 1968 Chevrolet El Camino

Inlägg av Henrik R »

Själv så tycker jag El camino är den ultimata jänkaren. Hur snygg som helst. JAg var nära att köpa en 71:a för typ 25 år sen för 30 lök. Vilket jag ångrar idag :-)

Din modell är i alla fall riktigt snygg. Bilar är något du behärskar, hatten av!
Skriv svar