Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill

Inlägg av Joakim Hultman »

Nu är alla delarna på plats! Hela fyra stycken, då jag struntade i hjulen (och inte valde att göra den till en Carpet Layer).
ChurchillMontaPlexInProg2 (2).JPG
ChurchillMontaPlexInProg2 (2).JPG (797.6 KiB) Visad 6209 gånger
Basplattan plockade jag fram från reservdelsförrådet. Jag brukar i regel inte göra någon permanent bas åt mina fordon, men en stjärnmodell som denna förtjänar ju inte annat!
ChurchillMontaPlexInProg2 (1).JPG
ChurchillMontaPlexInProg2 (1).JPG (626.77 KiB) Visad 6209 gånger
Spana in hur luftig den är! Antar att det hade att göra med kylningen av motorn i öknen. Eller för att besättningen förde den framåt som Fred Flinta?
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Björn B »

Stoppa in några springande ben under den. Det ser ut som någon lyfter upp den så att den svävar i luften.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av magnusf »

Jäklar vad snyggt 😁 😁 😁!

Hälsningar Magnus
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Lurifax »

Mycket trevlig modell. Kanske lite för överdetaljerad för min smak. Den här typen av modeller är lite för avancerade. Men det är alltid kul att se en korrekt Churchill. :D
holst

CU@C4
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Joakim Hultman »

Björn B skrev: 27 maj 2020, 21:30 Stoppa in några springande ben under den. Det ser ut som någon lyfter upp den så att den svävar i luften.
Screen%20Shot%202013-05-22%20at%204.31.51%20PM.png
Screen%20Shot%202013-05-22%20at%204.31.51%20PM.png (97.13 KiB) Visad 6103 gånger
Tack Magnus! :D
Lurifax skrev:Mycket trevlig modell. Kanske lite för överdetaljerad för min smak. Den här typen av modeller är lite för avancerade. Men det är alltid kul att se en korrekt Churchill.
Håller med om att de tagit i lite väl hårt med detaljeringen! Det finns ju liksom inget för mig att korrigera heller, vilket förtar lite av det roliga med modellbygge.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Lerxzt »

Otroligt att du fick ihop den så snabbt Jocke. Dessa avancerade byggsatser är det inte vem som helst som får ihop. Själv bygger jag nästa bara superenkla Bronco byggsatser som i sin enkelhet faller ihop av sig själv. De går inte att jämföra med denna, i min åsikt, en av de bästa modeller som producerats hittills :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av kai »

“No painting necessary. Or possible.”
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Henrik R »

hmm..en 3d printad modell av en omgjord HP laserjet 1000 kopplad till en 386:a med Windows 3.11.
Alltså seriöst! Är formarna till den där Jordtrampad?
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Joakim Hultman »

Tack Lerxzt! Jag är säker på att du om några år, när du samlat på dig mer erfarenhet, är redo att tackla komplexiteten hos Monta-Plex! ;)
kai skrev: 31 maj 2020, 11:49 “No painting necessary. Or possible.”
Challenge accepted!
Henrik R skrev: 31 maj 2020, 20:52 Alltså seriöst! Är formarna till den där Jordtrampad?
Du är nog inte långt från sanningen!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Stellan »

Lerxzt skrev: 30 maj 2020, 21:53 Otroligt att du fick ihop den så snabbt Jocke. Dessa avancerade byggsatser är det inte vem som helst som får ihop. Själv bygger jag nästa bara superenkla Bronco byggsatser som i sin enkelhet faller ihop av sig själv. De går inte att jämföra med denna, i min åsikt, en av de bästa modeller som producerats hittills :)

Mvh Micke
Bronco, modellbyggets motsvarighet till Duplo.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar