Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Alla bitar på plats, sid.2)

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag hade svårt att få tag på Gunze-färgen som jag behövde, men till sist kunde jag sätta igång att måla min "Churchill". Jag tog mig även för att modifiera byggsatsen något, så att den skulle likna förlagan på papperspåsen mer.

Borrade ur kanonrör och tornlucka, och byggde nya luckor för att luckan skulle kunna stå öppen. Befälhavaren är scratchbyggd.

Rotade runt i dekalförrådet för att hitta märkningar som matchade de på påsen något så när.

Och här är då det färdiga resultatet!
ChurchillMontaPlex (1).JPG
ChurchillMontaPlex (1).JPG (1.65 MiB) Visad 4967 gånger
ChurchillMontaPlex (2).JPG
ChurchillMontaPlex (2).JPG (501.27 KiB) Visad 4967 gånger
ChurchillMontaPlex (3).JPG
ChurchillMontaPlex (3).JPG (656.15 KiB) Visad 4967 gånger
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av magnusf »

Joakim! Vilken hjälteinsats! Och jag tycker du ska vara nöjd med resultatet - den blev ju (som förväntat) rätt hemsk :) !

Vad är den mest lik? Pershing?

Hälsningar

Magnus
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Plasticbattle »

Och jag tycker du ska vara nöjd med resultatet - den blev ju (som förväntat) rätt hemsk :) !
:lol: :lol: :lol:

Was disappointed that you didnt go all out and scratch build the proper muzzle break as clearly indicated on the superb box art. Rivet counters will find this hard to accept. It has let down an otherwise great model. :D :D
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Joakim Hultman »

magnusf skrev: 10 okt 2020, 09:06 Joakim! Vilken hjälteinsats! Och jag tycker du ska vara nöjd med resultatet - den blev ju (som förväntat) rätt hemsk :) !
Tack! Det var just det jag siktade mot! :D
Vad är den mest lik? Pershing?
Något amerikanskt är det nog i alla fall. Har för mig att spanska armén hade M47 vid den här tiden, så jag misstänker att Monta-Plex sneglat åt det hållet.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Joakim Hultman »

Plasticbattle skrev: 10 okt 2020, 09:55 Was disappointed that you didnt go all out and scratch build the proper muzzle break as clearly indicated on the superb box art. Rivet counters will find this hard to accept. It has let down an otherwise great model. :D :D
I reasoned that I would have to rebuild the running gear and turret as well then, to make it look like the bag art. :D
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av kai »

Åh herre gud. Jag trodde verkligen inte att det ens skulle gå att få färgen att sitta fast.
Jag måste fixa nån sorts avancerad segerläsk åt dig.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Joakim Hultman »

kai skrev: 10 okt 2020, 12:57 Åh herre gud. Jag trodde verkligen inte att det ens skulle gå att få färgen att sitta fast.
Jag måste fixa nån sorts avancerad segerläsk åt dig.
Haha! Tack! :)

Ska dock medges att, även om det knappast är vanlig styrénplast, så var den åtminstone snällare än materialet i din Foquer.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Anders.Edblad »

Bra att du följde den fina boxarten när du målade den. De verkar lagt ned åtskillig forskning när de gjorde modellen så färgerna stämmer säkert.
Allt annat än en första plats i pansarklassen på Open är en skandal!

Anders E
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Joakim Hultman »

Tack Anders! :)

Jag tänkte nog inte ens ställa ut den bland de tävlande modellerna på Open, då det helt enkelt skulle bli för lätt. Like shooting fish in a barrell, som amrisarna säger. ;)
Nisse
Inlägg: 21
Blev medlem: 09 aug 2014, 07:26

Re: Monta-Plex Churchill (Färdig! Sida 3)

Inlägg av Nisse »

Med tanke på grundmaterialet har du gjort det bra. Det är liksom svårt att få det bättre om grunden är som den är. Man kan sminka en gris hur mycket man vill men det är ändå en gris. Bra jobbat!
Skriv svar