Suchoj Su-15, Trumpeter 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Suchoj Su-15, Trumpeter 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Tack Knajd och Anders!

Anders: Ja, ryska kärror var minst sagt grovhuggna. Speciellt tidiga Suchoj, Su-7 och fram till Su-24 känns som om de är grovt uthuggna ur urberget...

Stellan: Så är det. Man får inte glömma att det handlade om ett människoliv. Oavsett om han var vållande till det själv eller inte, är det en tragisk historia. Som kunde blivit än mer tragisk om hans rotekamrat inte nöjt sig med att låsa robotarna mot SH 37:an när den flög bort från olycksplatsen.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Suchoj Su-15, Trumpeter 1/48

Inlägg av Stellan »

Appropå grovhuggna ryska kärror. Tycker inte att det spelar någon roll om man tittat närmare på tidiga MiG-21F eller högpresterande MiG-25 så ser det ut som att plåtarna är handjagade med plåtsax, knappt en panel är helt rak eller att nitarna sitter snyggt och prydligt.
Stellan Schroeder Englund
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Suchoj Su-15, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Hahaha....har samma idé med Martin Röd 03 och Su-15 Flagon gul 36....tror jag det var...
Jäkligt snygg sliten metall finish!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Suchoj Su-15, Trumpeter 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Janne.S skrev: 11 sep 2021, 05:02 Hahaha....har samma idé med Martin Röd 03 och Su-15 Flagon gul 36....tror jag det var...
Jäkligt snygg sliten metall finish!
Tack! Ja, den är ju sliten på riktigt, eftersom jag fick måla om stora delar av den... :D
Skriv svar