Hobbyboss MiG-17F 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Hobbyboss MiG-17F 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Den här blev klar häromveckan. Själva bygget gjordes i vintras, sedan blev den min vana trogen liggandes ett tag innan jag tog tag i målning och avslut.

Bild

En trevlig modell, inte alltför komplicerad att få ihop. Kompletterade med en Airescockpit.

Bild

Bild

Var sugen på den östtyska (som så ofta... :)), men lådans DDR-dekaler var ett skämt. Lyckligtvis hade jag en hel del användbart dekalgodis i arkivet. Även målningsbeskrivningen var skrattretande, de hade till exempel vänt på färgerna!

Bild

De öppna luftbromsarna är däremot mest lättja, de passar inte särskilt bra. Och det hände faktiskt att de stod öppna när kärrorna var parkerade, så helt fel är det inte. Målade med Mr. Paint, Gunze OCH Tamiya... :D Jag kan tydligen aldrig bestämma mig för vilket märke jag ska jobba med...

Bild

Återkommer strax med en annan DDR-fågel, MiG-21:an som också äntligen är klar. Plus ytterligare en påbörjad Suchoj... Det där med att hålla sig till en modell i taget...
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hobbyboss MiG-17F 1/48

Inlägg av Stellan »

Fy fabian vad läcker den blev! Färgerma är helt rätt. Ser nästan ut som en karikatyr på en Mig.
Stellan Schroeder Englund
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobbyboss MiG-17F 1/48

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt som vanligt.
Trumpeter är ibland märkliga med sina vad man kan tycka enkla missar samtidigt som man ofta gör väldigt fina modeller.
Känner igen det där med färgfabrikaten det blir lätt att man blandar.

Anders E
Skriv svar